حداقل مساحت آپارتمان در تهران ۳۵ مترمربع

جام جم آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که طرح تفصیلی به قدرت خرید مردم و تنظیم بازار مسکن توجه داشته است، گفت: با توجه به این موضوع، حداقل مساحت آپارتمان در تهران ۳۵ متر مربع پیش بینی شده است.

علیرضا جاوید گفت: طرح جامع و تفصیلی تهران به قدرت خرید مردم توجه داشته است و با توجه به این موضوع حداقل مساحت ممکن برای احداث آپارتمان در تهران را متفاوت از سایر شهرهای دیگر قرار داده است.

وی افزود: حداقل مساحت آپارتمان در شهرهای دیگر از جمله اصفهان ۶۰ متر مربع است و این در حالی است که درطرح تفصیلی جدید حداقل مساحت برای احداث آپارتمان ۳۵ متر پیش بینی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: قابلیت انعطاف پذیری طرح تفصیلی در تهران به شکلی است که به تنظیم بازار و قدرت خرید شهروندان تهرانی توجه داشته و بنا بر واقعیت های شهر تنظیم شده است.

جاوید همچنین با اشاره به شرایط قطعه بندی و عرصه زمین در طرح تفصیلی اظهارداشت:در این طرح به گونه ای پیش بینی شده که این امکان وجود دارد در ملکی مثلا هزار متری دو بلوک جدا از هم احداث شود و مثلا دو آپارتمان ریزدانه و درشت دانه در یک قطعه ایجاد شود که این نیز از قابلیت های طرح است.(تهران سما)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.