حداقل یک بار در زندگی این کارها را انجام دهید

فروردین ۱۴۰۳

در اینجا به مواردی اشاره می کنیم که هر کس حداقل یک بار در زندگی بهتر است آنها را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ 

۱٫ کسب و کار خودتان را راه بیندازید: فکر کنید ببینید آیا می توانید خودتان رئیس خودتان باشید. چه بخواهید ابرشرکت بعدی دنیا را تأسیس کنید، یا در محله خود مغازه کوچکی باز کنید یا در منزل خود کار آزاد انجام دهید، شما لیاقت و ارزش تجربه آزاد کار کردن را دارید. 

۲٫ یک خانه بخرید: چه کسی هست که رویای خانه دار شدن نداشته باشد؟ رکود بازار و ضبط رهن های متعدد در چند سال قبل این رویا را خراب کرده است، ولی هنوز برای اغلب مردم امید هست. با آنکه اجاره نشینی تنوع و انعطاف پذیری بیشتری دارد، ولی هیچ چیز مثل خانه خریدن نمی شود. 

۳٫ تشویق جمعی دریافت کنید: کاری انجام دهید که شایسته تشویق جمعی باشد، چه قهرمان ورزشی باشید، چه بازیگری باشید که بعد از اجرای تئاتر از سوی مخاطب تشویق می شوید، با این کار خود را در میان تشویق بلند و تأیید جمع غرق می کنید.

۴٫ دفتر خاطرات داشته باشید: در نقطه ای از زندگی تان، الگوهای اشخاص موفقی همچون اول وزیرها، هنرمندان، رؤسای جمهور و نویسندگان را دنبال کنید یعنی افکار، بینش ها و ملاحظات روزانه خود را یادداشت کنید. 

۵٫ اعتقاد معنوی داشته باشید: خوب است که انسان واقعیات را در نظر داشته باشد و انتخاب روشن و تکذیب ناپذیری داشته باشد، ولی زندگی همیشه بدین صورت پیش نمی رود. گاهی باید فقط به غرایز خود اعتماد کنید، اعتقاد معنوی داشته باشید و  ببینید که به کجا می رسید. شاید به جای جالب و خوبی برسید که اگر فقط با منطقتان جلو می رفتید اینطور نمی شد. 

۶٫ چیزی پس بدهید: زندگی با شما خوب تا کرده است، پس باید کمی از زمان، استعداد و پولی که به سختی بدست آورده اید را برای کمک به اشخاص بدشانس تر اختصاص دهید. بدین ترتیب نه تنها زندگی اشخاصی که با آنها در تماس مستقیم میباشید را بهبود می دهید، بلکه خودتان و جامعه تان را غنی کرده اید. 

 ۷٫ یک خانه طراحی کنید و بسازید: دیگر سعی نکنید زندگی خود را در فضاهایی جا دهید که توسط اشخاصی طراحی شده اند که نیازهای شما را درک نمی کنند. برای خودتان مکانی بسازید. چه این مکان خانه رویاهایتان باشد، چه یک کلبه ییلاقی، حداقل برای یک بار در عمرتان خودتان یک خانه طراحی کرده و ساخته اید. 

۸٫ با موادی که خودتان پرورش داده اید، غذا بپزید: اکثر ما توجه نمی کنیم که برای تولید غذایی که هر روز می خوریم چقدر تلاش شده است. با پرورش مواد غذایی خودتان برای یک فصل، با این واقعیت روبرو شوید. 

۹٫ یک اثر هنری که دوست دارید بخرید: هنر اصیل می تواند یک سرمایه گذاری یا یک ولخرجی باشد، ولی حداقل اطمینان می یابید که تصمیم به خریدن هنری گرفته اید چون به ندای دلتان گوش داده اید نه کیف پولتان. قیمت و ارزش فروش مجدد آن را فراموش کنید و یک اثر هنری بخرید فقط بدین سبب که دوستش دارید. 

۱۰٫ به تعطیلات طولانی بروید: یک سال تعطیلات می تواند رویای هر کسی باشد، ولی معدود کسانی می باشند که این کار را می کنند. یکی از آنها باشید. پول پس انداز کنید و به خودتان یک سال یا چند ماه مرخصی بدهید. سفر کنید، علایق خود را دنبال کنید و برای فصل بعدی زندگی خود برنامه ریزی کنید. 

۱۱٫ شغلی را انتخاب کنید که واقعاً برایتان مهم است: اغلب اوقات ما بر مبنای مقدار درآمد یا میزان اعتبار و پرستیژ یک شغل، آن را انتخاب می کنیم. اندک کسانی می باشند که آنقدر خوش شانس می باشند که کاری را انجام می دهند که واقعاً برایشان معنادار است. حداقل یک بار در زندگی، سعی کنید یکی از آنها باشید. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.