حدود الهی نباید برای دلخوشی غربی‌ها تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی در جلسه درس تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزارشد با اشاره به قوانین موجود مسیحیت در عهدین، اظهارداشت: اعتقادات و عملیات زندگی بشری دارای قواعد و موازین خاصی است که یکی از خصوصیات موازین، عمل به آن است تا آن قانون را قابل اجرا کند؛ قانونی که ضمانت اجرایی نداشته باشد به حکم عقل و عقلای عالم، لغو و بیهوده است.

حکم انجیل درباره نگاه شهوت آمیز

وی با اشاره به حکم نگاه شهوت آمیز در انجیل، افزود: مسیحیت بر این اعتقاد است، که اگر کسی به زنی نگاه شهوت آمیزداشته باشد، در دل خود با او زنا کرده و باید چشم راستش را از کاسه درآورد؛ زیرا می‌گویند: از بین رفتن یک عضو بهتر از این است که همه اعضای انسان در آتش جهنم بیافتد!.

این مرجع تقلید با بیان این که دانشمندان مسیحی در این حکم منفعل شده‌اند، ادامه داد: دانشمندان مسیحی که خود را اهل تفکر و دانش می‌دانند، در این مسئله تأمل کنند که چرا این حکم معلل می‌باشد و مصداق حکم جز را گفته است.

آیت الله وحید خراسانی افزود: قوانینی که در انجیل بیان شده تعلیل دارد و از آنجایی که این قوانین از جانب خدای متعال برای حضرت عیسی بن مریم نازل شده، باید حد کسی که با چشم خود زنا می کند و کسی که با دست خود مرتکب گناه می شود، اجرا گردد، ولی کسی تا بحال ندیده که این قوانین در بین مسیحیان به مرحله اجرا دربیاید .

چرا علما و اعیان مسیحیت تامل نمی کنند

وی با اشاره به بدن‌های عور و جوانان عذب مسیحی، افزود: آیا تاکنون چشمی به نظر شهوت و دستی به نامحرم در بین مسیحیان داده نشده است که قانون انجیل را اجرا نمی‌کنند، اگر این قانون را اجرا می‌کردند در تمام ممالک مسیحی افراد دارای چشم، دست وگوش نباید پیدا شود؛ چرا علما و اعیان مسیحیت در این مسئله فکر و تأمل نمی‌کنند که قانون از نظر عقل و عقلا حق است، اگر پذیرفتند که حق است، باید به آن عمل کنند واگر قانون خودشان را قبول نمی کنند، آیین مسیحیت قابل قبول نیست.

حربه تبلیغاتی کلیسا علیه اسلام

آیت الله وحید خراسانی با اشاره به تبلیغات کلیسا علیه اسلام، اظهارداشت: حربه تبلیغاتی کلیسا علیه اسلام این است که اسلام را دین خشونت و مسیحیت را دین رأفت، محبت و دوستی نشان دهند که کاملا در اشتباه هستند.

وی ادامه داد: اسلام آیین خشونت و غلظت است یا مسیحیت که در خصوص زنا احکام خشن را ارائه می‌دهد، در صورتی که هنوز زنایی اتفاق نیفتاده و یا در انجیل تصریح دارد اگر دختر بکری در منزل پدر خود زنا کرده و بعد شوهر کند، باید سنگسار شود، این کجای رأفت و عطوفت و محبت است.

استاد درس خارج حوزه با اشاره به خصوصیات اجرای حدود الهی در دین مقدس اسلام، بیان داشت: دین مقدس اسلام کسی را که  به زنی نگاه شهوت آلود کند تا هفت ساعت عندالله فرصت توبه به او داده شده و بعد از آن هم غیر از خدا و ملائکه، کسی از گناه او با خبر نمی‌شود و توبه او آنچنان قبول می‌شود که انگار اصلا گناه نکرده است.

وی با بیان تفاوت حکم حد زنا در اسلام و مسیحیت، گفت: در اسلام اگر دختری بعد از ثبوت زنا با خصوصیاتی که باید چهار شاهد با مشاهده همزمان دیده باشند، خلاف همدیگر سخن نگویند، حد تازیانه به او زده می‌شود، نه این که او را سنگسار کنند؛ کدام انسان عاقل این دین را دین خشونت و غلظت می‌داند و مسیحیت را که به خاطر زنای ثابت نشده، حکم سنگسار می‌دهد، دین عطوفت و رأفت می‌خواند.

تعطیلی حدود الهی به خاطر دلخوشی غربی ها!

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله وحید خراسانی در پایان سخنان خود با بیان این که نباید حدود الهی، برای دلخوشی غربی‌ها تعطیل شود، اظهار داشتند: مصیبت بزرگ این است که عده‌ای حدود الهی را تعطیل می‌کنند تا مبادا دنیای غرب به اجرای حدود ایراد بگیرند؛ اگر واقعا مرض ندارید، به احکام الهی علم پیدا کنید و حدود الهی را اجرا کنید.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.