حذفیات جدید برای “سعادت آباد” / یک فیلم جدید از سینمای ایران در کن

به گزارش خبرنگار مهر، از اخبار مهم سینمای ایران در هفته اول اردیبهشت ماه سال ۹۱ می توان به برگزاری جشنواره فیلم در ابوموسی، حذفیات فیلم “سعادت آباد”، فیلم مسعود بخشی در جشنواره کن، برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب، بیماری رضا داوود نژاد و… اشاره کرد.

– علیرضا سجادپور مدیرکل نظارت و ارزشیابی ارشاد از برگزاری جشنواره فیلم در جزیره ابوموسی خبر داد. وی دراین ارتباط به خبرنگار مهر گفت:من طبق صحبت‌هایی که پیش از این کردم پیگیر برگزاری این رویداد در سطح مدیران ارشاد هستم و فکر میکنم تا ۱۵ روز آینده به نتایجی در این زمینه برسیم.

وی درباره برگزاری جشنواره‌ای توسط وزارت ارشاد در ابوموسی عنوان کرد: به این دلیل در این دوره جشنواره خلیج فارس فیلم و یا تئاتر وجود ندارد که تولیدات این بخش‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند و نمی‌توان به سرعت در این حوزه‌ها با تولیدات موضوعی روبرو باشیم. بسیاری از جشنواره‌ها برای ساخت فیلم‌ها با موضوعیت خاص سفارش نمی‌دهند. بلکه بیشتر با آثاری در حوزه سینمای بلند، کوتاه و مستند که در این زمینه وجود دارد جشنواره را برگزار می‌کنند. اما اگر فیلم‌هایی در این حوزه با موضوعی که با اهداف و سیاست‌های ما منطبق باشد تولید شود بخش خصوصی امکان حمایت نداشته باشد ما در سازمان سینمایی حتما از جنبه حمایتی وارد کار می‌شویم.

– نسخه دی وی دی فیلم “سعادت آباد” به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان چند روز پیش وارد شبکه نمایش خانگی شد. یکی از نکات جالب این نسخه حذفیات جدیدی است که از طرف وزارت ارشاد اعمال شده است. سکانس مهم و پایانی این فیلم با بازی مینا ساداتی و حامد بهداد یکی از صحنه های مهم فیلم نیز محسوب می شود، حذف شده و حتی چندین پلان فیلم نیز شامل همین اتفاق شده اند.

“سعادت آباد” سال گذشته به روی پرده رفت و با استقبال مخاطبین روبرو شد. این فیلم همچنین توانست به باشگاه میلیاردی های سینمای ایران بپیوندد. این نکته جالب است که فیلمی با چنین فروش که مشخص است بیشتر علاقمندان به سینما آن را دیده اند حالا برای رفتن به خانه همانها باید دچار حذفیات جدیدی شود.

بابک حمیدیان و مهران احمدی در فیلم “یک خانواده محترم”

– اولین فیلم بلند سینمایی مسعود بخشی با عنوان “یک خانواده محترم” در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن پذیرفته شد. این فیلم پیش از این “خرمشهر” نام داشت. این فیلم روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب و آزادی خرمشهر می پردازد.

بخشی پیش از این آثار مستند و کوتاه زیادی ساخته که جوایز متعددی نیز برای آنها از جشنواره های داخلی و خارجی دریافت کرده است. در “یک خانواده محترم” بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، آهو خردمند، مهران احمدی، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهرداد ضیایی و… بازی می کنند.

– رضا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان لاله بستری است. فرخ‌زادی سرپرستار بخش جراحی عمومی بیمارستان لاله در ارتباط با وضعیت رضا داوودنژاد به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون بیلی روبین خونش در حال بالا و پایین رفتن است به همین دلیل تحت مراقبت‌های ویژه در بخش آی‌سی‌یو قرار دارد. 

هم اکنون مدارک پزشکی این بازیگر سینما برای پیوند کبد به شیراز ارسال شده‌است. زیرا شیراز یکی از منابع پیوند کبد را در ایران دارد. منتظر جواب هستیم تا این عمل روی وی انجام شود.

فرخ‌زادی درباره شایعه احتمال به کما رفتن این هنرمند در ۴۸ ساعت آینده در صورت عدم پیوند کبد گفت: به دلیل اینکه ایشان در آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند، این احتمال وجود ندارد. اما به هر حال باید به زودی عمل پیوند کبد صورت بگیرد. وی عنوان کرد: هم اکنون وضعیت جسمی وی خوب است و در هوشیاری کامل به سر می‌برد.

شنیده‌ها حاکی است رضا داوودنژاد چند سال پیش رژیم غذایی سختی گرفته و توانسته نزدیک به ۷۰ کیلوگرم کم کند. گویا وی برای این کاهش وزن عمل جراحی نیز داشته که یکی از دلایل بیماری کنونی وی به همین عمل برمی‌گردد. او در حال حاضر منتظر پیوند کبد با گروه خونی o مثبت است.

این بازیگر تاکنون در فیلم‌های سینمایی “مصائب شیرین”، “نیش و زنبور”، “مرهم”، “هوو”، “تیغ زن”، “بچه‌های بد”، “خیابان‌های آرام” و سریال‌های “نون و ریحون”، “پشت کنکوری‌ها”، “فراموشی” و… بازی  کرده‌است.

 – ساداتیان فیلم “جامه دران” را به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی حمیدرضا قطبی را تهیه می کند. این فیلم اقتباسی از رمان ناهید طباطبایی است. در این فیلم قرار است لیلا حاتمی، هانیه توسلی، محمدرضا فروتن، بیتا فرهی و هنگامه حمیدزاده بازی می کنند. همچنین به زودی به گروه بازیگران فیلم افزوده خواهد شد.

– پرویز شهبازی تا چند روز آینده ساخت فیلم تازه‌اش را آغاز خواهد کرد. پس از وقفه‌ای نسبتاً طولانی از زمان ساخت “عیار ۱۴″، شهبازی فیلم‌ “سلام / خداحافظ” را براساس فیلم‌نامه‌ای نوشته خودش کارگردانی می‌کند. بازیگرانی که حضورشان در این فیلم قطعی شده، محسن تنابنده، احمد مهران فر و پگاه آهنگرانی هستند و یک چهره جدید هم نقش اصلی زن فیلم را برعهده دارد.

از عوامل پشت صحنه فیلم تاکنون حضور هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، کیوان مقدم (طراح صحنه و لباس)، محمد قومی (گریم) و منصور شهبازی (صدابردار) قطعی شده است. قرار است این فیلم که گویا نامش تغییر خواهد کرد، تا ده روز آینده جلوی دوربین برود. داستان فیلم درباره دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختر ناشناسی همخانه می‌شود و شرایط خاص این خانه و آدم‌هایش پای او را به ماجراهای پیچیده‌ای می‌کشاند…

 

-اولین جشنواره فیلمنامه  نویسی مستقل انقلاب اسلامی به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار می شود. در نشست مطبوعاتی این رویداد مسعود احمدیان دبیر جشنواره گفت: جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب از دغدغه شخصی پژمان لشگری پور؛ معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی نشات می‌گیرد اما امیدوارم برگزاری این رویداد قائم به شخص نباشد و در آ‌ینده نیز برگزاری آن استمرار داشته باشد و به صورت گسترده شاهد آن باشیم.

احمدیان ادامه داد: از خردادماه سال ۹۰ ستاد برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب که هسته مرکزی آن در معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی بود شکل گرفت. این اولین بار است که بدون اینکه فیلمی در جشنواره‌ای باشد خود فیلمنامه است که ارزیابی می‌شود. پس از اعلام فراخوان ۱۹۸ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. از همان ابتدا نیز نظر ستاد برگزاری این بود که تمرکز ما روی طرح‌ها باشد. در همین راستا ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با شهادت استاد مطهری این جشنواره در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

دبیر جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب تاکید کرد: از میان آثار رسیده ۳۳ طرح برای بخش مسابقه انتخاب شد. هیات انتخاب این آثار عبارتند از رسول صدرعاملی، مینو فرشچی، مجید رضابالا، جابر قاسمعلی و حسین ترابی. اسفند ماه طرح‌های انتخابی در اختیاز داوران قرار گرفت و هفته آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید. ابراهیم حاتمی کیا، محمدعلی باشه آهنگر، مهدی فرجی، احمد شاکری، حبیب احمدزاده، سید مهدی شجاعی و جلیل عرفان منش کار داوری آثار را انجام می‌دهند. این جشنواره ۱۱ اردیبهشت ماه از برگزیدگان تقدیر می کند.

 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.