حذف ارز دانشجویی مانعی بر فرار مغزها

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف ارز دانشجویی اقدام سازنده ای برای جلوگیری از فرار مغزها است.

روح الله بیگی نماینده مردم میاندوآب در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، درباره حذف ارز دانشجویی گفت: با توجه به اینکه با بحران اقتصادی روبرو هستیم و باید برای مقابله با جنگ نرمی که کشورهای غربی علیه جمهری اسلامی ایران به راه انداخته اند برنامه ریزی کنیم تا در این رقابت پیروزمیدان باشیم.

وی با بیان اینکه حذف ارز دانشجویی به معنای عدم خروج دانشجویان جهت تحصیل نیست، افزود: تا جایی که کشورمان استاد و منابع تحصیلی برای در اختیار قرار دادن جهت پیشرفت علمی دانشجویان را داشته باشد، دانشجویان می توانند در داخل کشور تحصیل و در غیر این صورت مانعی برای تحصیل در خارج از کشور و بازگشت وجود ندارد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حذف ارز دانشجویی باید مانعی برای فرار مغزها ایجاد کند، اظهار داشت: اساتید و نخبگان تحصیل کرده می توانند کمک شایانی در پیشرفت علمی جامعه کنند و همان طور که تا امروز شاهد عملکرد صحیح نخبگان بوده ایم و  هیچ گاه ذره ای از پیشرفت وطن را با رفاه در کشورهای اروپایی تعویض نمی کنند.

بیگی در پایان خاطر نشان کرد:  فعالیت و عزم نخبگان جمهوری اسلامی از هر طریقی مقابله با اسکتبار جهانی و تحریم اقتصادی بوده  و آنها همواره پشتیبان نظام بوده اند.

انتهای پیام/ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.