حذف تعرفه شرط آزادسازی قیمت خودرو

 حذف تعرفه شرط آزادسازی قیمت خودرو

حذف تعرفه شرط آزادسازی قیمت خودرو

ممتازنیوز: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه واردات خودرو با ارز مرجع ممنوع است و اگر کسی خودرویی با ارز مرجع وارد کرده باشد باید مجازات شود، گفت: با یک تحقیق وتفحص تکلیف خودروسازان را مشخص خواهیم کرد تا دیگر طلبکار نباشند.

عزیز اکبریان درباره آزادسازی قیمت خودرو اظهارداشت: قیمت خودرو زمانی آزاد خواهد شد که تعرفه واردات خودرو صفر شود.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان نباید از افزایش تعرفه واردات خودرو سواستفاده کنند و خودروی مشابه خارجی که مونتاژ هم هست با دو برابر قیمت مشابه خارجی عرضه کنند.
وی با بیان اینکه قیمت خودروهای مشابه خارجی بالاست ادامه داد: اگر کیفیت خودروهای داخلی در سطح قابل قبولی قرارداشت و واردات خودرو آزاد می شد قطعا دیگر کسی خودروی خارجی نمی خرید.
اکبریان درباره مشکلات مالی خودروسازان با طرح این سوال که چرا خودروسازان نقدینگی شان را در محل های دیگری مثل خرید سهام بانکها هزینه می کنند؟ گفت: اگر نقدینگی خودروسازان در محل های دیگر هزینه نشود دچار مشکل مالی نخواهند شد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: با یک تحقیق وتفحص تکلیف خودروسازان را مشخص خواهیم کرد تا دیگر طلبکار نباشند.
نماینده مردم کرج درمجلس با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش قیمت ارز غیر قانونی است افزود: عرضه نکردن خودرو از سوی خودروسازان به بازار غیرقانونی است.
وی نوسانات بازار ارز را ناشی از سوء مدیریت و سواستفاده برخی دلالان و سفته بازان اعلام کرد و گفت: هرچند که تحریم منجر به اولویت بندی اختصاص ارز مرجع شد اما درنهایت بهتر است که نرخ ارز دربورس تعیین شود.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ واقعی ارز خیلی پایین تر از ۲ هزار تومان است، افزود: بانک مرکزی درگرانی ارز مقصر است و دولت نتوانست بازار ارز را به خوبی مدیریت کند.
گفتنی است بر اساس اطلاعات جدید گمرک، در شش ماهه امسال بیش از ۱۹ هزار و ۳۸۰ خودروی خارجی وارد کشور شده است که ارزش دلاری آن ۴۲۹ میلیون دلار و ارزش ریالی آن نیز ۵۲۵۹ میلیارد ریال اعلام شده است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.