حذف جوش شیرین در نان ها نیاز به همکاری های بین بخشی دارد

۲۵خردادماه،

طبق آمار وزارت بهداشت میزان استفاده از جوش شیرین در نان های شهرهای بزرگ زیاد است که حدف آن نیاز به همکاری های بین بخشی دارد.

مهندس فرهادی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بیماری اماکن عمومی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  استفاده از جوش شیرین در نان ممنوع شده است ولی سبب استفاده در نانوایی ها از جوش شیرین پخت زودتر نان و به عمل آمدن زودتر است در حالی که معایب استفاده آن کش آمدن نان، خشک شدن و زودتر بیات شدن نان است.

وی با بیان اینکه خمیر نان برای ور آمدن نیاز به زمان دارد و نانوایی ها از جوش شیرین برای کاهش زمان عمل آمدن استفاده می کنند گفت: در حال حاضر استفاده از جوش شیرین در برخی از استانها کم شده است ولی استفاده از این ماده در شهرهای بزرگ هنوز بالا است بازرسین  وزارت بهداشت به عنوان یک دستگاه ناظر استفاده از جوش شیرین را کنترل می کنند و در مواجه با نانوایی های متخلف برخورد می کنند.

فرهادی خاطر نشان کرد: اما باید توجه داشت که کنترل این موضوع بدون همیاری متولیان اصلی نان مثل وزارت منابع و نانوایان ریشه کن نمی شوند و این نظارت و کنترل باید با همکاری این ارگان وزارت بهداشت انجام شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.