حذف خودروهای تک‌سر‌نشین نیازمند فرهنگسازی

۱۹م آذر ،

حذف خودروهای تک‌سر‌نشین نیازمند فرهنگسازی

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه حذف خودروهای تک سرنیسن در کشور نیازمند فرهنگسازی است گفت: وسایل نقلیه عمومی در کشور باید از نظر فنی و علمی توسعه یابند، زیرا با توسعه ناوگان حمل و نقل همگانی، بسیاری از مشکلات شهری از جمله ترافیک حل می‌شود.

به گزارش «عصرخودرو» سلیمان عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: اجرای هر طرح و رویکردی که در زمینه کاهش آلودگی هوای کلان شهرها مطرح شود، نیازمندنگاه کارشناسانه است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از سبب‌های آلودگی هوای شهر تهران حجم ترافیکی بالای این شهر است و یکی از راهکارهایی که می‌تواند این بحران را برطرف کند این است که صداو سیما با فرهنگسازی مطلوب شهروندان از مضرات این آلودگی بحران زا آگاه کنند.
وی ادامه داد : کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی درشهر تهران، مشکل‌هایی همچون شیوع بیماری‌های مسمومیتی را به دنبال داشته است. که به طور قطع با یک برنامه‌ریزی جامع و بلند مدت، این مشکل برطرف می‌شود.
عباسی افزود: استفاده ازروش‌های آموزشی مناسب و ارتقاء سطوح فرهنگی جامعه با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف می‌توان تا حد بسیاری در کاهش آلاینده‌های هوا به ویژه در کلان شهری همچون تهران بهره جست.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، یاد آورشد ‌: دولت باید با یک برنامه‌ریزی فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی می‌تواند درصد الودگی های کلان شهرهای کشوررا کاهش دهد وبا باز شدن گره ترافیک، به طور مسلم شاخص اقتصادی و بهداشتی کشور نیز به طور حتم افزایش می یابد .

یکشنبه ۱۹ آذر   ۱۳:۱۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.