حذف دوره کاردانی از دانشگاه آزاد

ایسنا، دکتر فرهاد دانشجو در همایش روسای آموزشکده‌های سما با بیان اینکه سازمان سما دارای ۶۳۰ واحد آموزشی، بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز و ۹۰ هزار دانشجو است، اظهار کرد: این آمار نشان دهنده زحمت مدیران این سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان سما باید بیشتر به ارتقای کیفیت توجه داشته باشد، اظهار کرد: کیفیت در آموزش، توجه به تحقیق در بحث آموزش و آشنا کردن دانش‌آموزان با تحقیق باید مورد توجه مسئولین سما باشد.

وی با تاکید بر توجه به فرهنگ دینی ـ اسلامی، خاطر نشان کرد: فرهنگ دینی و اسلامی از دغدغه‌های مهم ماست که باید به عنوان پرچم اول در دست شما قرار گیرد و پرچم دوم نیز ارتقای کیفیت باشد.

باید تعداد مدارس و آموزشکده‌های سما افزایش یابد

وی با بیان اینکه در سازمان سما باید تعداد مدارس و آموزشکده‌ها افزایش یابد، تصریح کرد: بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی موج دوم در راه است که نیاز است برای آنان علاوه بر اینکه ظرفیت‌های ایجاد شده فعال باشد ظرفیت‌های جدیدی نیز ایجاد شود.

امنیت شغلی کارکنان سما افزایش می‌یابد

دانشجو با تاکید بر توجه به آموزش کارمندان، اعضای هیات علمی و معلمان در این سازمان، گفت: بر اساس سیاست‌های قبلی، اخذ قراردادها با کارکنان، اعضای هیات علمی معلمان به صورت یکساله بوده است اما الان دیگر دوران عوض شده است بنابراین از رییس سازمان می‌خواهم که پس از دوره پنج ساله برای افراد زیرمجموعه خود امنیت شغلی ایجاد کنند تا آنان با خیال راحت‌تر کار کرده و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرایطی فراهم شود که تا انتهای سال حدود ۷۰ درصد از کارکنان و اعضای هیات علمی ملعمان امنیت شغلی یابند، اظهار کرد: همچنین باید فضایی فراهم کنیم تا معلمان رشد علمی یابند.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به تخصیص ظرفیتی برای رشد معلمان سما در دوره‌های تحصیلی و تکمیلی در واحدهای دانشگاهی، گفت: تقاضای افرادی که تمایل به ادامه تحصیل دارند را جمع‌ می‌کنیم، چرا که همیشه باید درصدی برای رشد علمی در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه کارکنان باید تحصیل کنند، تصریح کرد: البته نباید این موضوع به گونه‌ای باشد که کار تعطیل شود.

حذف دوره کاردانی پیوسته از واحدهای دانشگاه آزاد و انتقال به آموزشکده‌های سما

وی با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان سماء در خصوص واگذاری دوره‌های کاردانی پیوسته به آموزشکده‌های سماء، گفت: این برنامه خوبی است چرا که واحدهای جامع باید به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت کنند.

وی افزود: بر این اساس می‌توان دوره کاردانی پیوسته را از واحدهای دانشگاه آزاد حذف و به آموزشکده‌های سما واگذار کرد.

تغییر اسم آموزشکده‌های سماء به دانشکده

وی در خصوص پیشنهاد رییس سازمان سماء به تغییر اسم آموزشکده‌های سماء به دانشکده، گفت: به نظر بنده اینکه تغییر نام صورت گیرد بسیار خوب است بنابراین باید رای خود را موافق دهیم تا مراحل آن پیش رود.

دانشجو در خصوص تجمیع آموزشکده‌ها و مدارس سماء در واحدهای دانشگاهی، گفت: معمولا واحدهای دانشگاهی از فضا و زمین‌های خوبی برخوردار هستند بنابراین می‌توان در صورت تمایل واحدها همه آنها را در یکجا جمع کرد تا بر این اساس دیگر سازمان سماء هزینه خرید زمین نداشته باشد و مطمئنا پس از ارائه طرح به بنده، حمایت خواهیم کرد.

رییس دانشگاه آزاد در خاتمه خطاب به روسای آموزشکده‌های سما، گفت: کسانی که اخم می‌کنند و خودپسندی دارند دوستان شما نیستند حتی اگر بزرگترین کاخ‌ها و مجتمع‌ها را درست کنند به نفع ما استفاده نخواهد شد، بنابراین بهتر است با دوستی با همدیگر به گونه‌ای حرکت کنیم تا قدرت بزرگی شویم و به گونه‌ای سماء و دانشگاه آزاد را بسازیم که کسی نتواند تصور کند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.