حذف روادید زائران ایرانی در عراق

وزیر جهانگردی عراق در دیدار رییس سازمان حج و زیارت ایران از لغو روادید زائران ایرانی به کشور عراق در آینده نزدیک خبر داد و همچنین نسبت به بازنگری در نرخ پروازهای هوایی این کشور قول مساعد داد.

خبرگزاری مهر: وزیر جهانگردی عراق در دیدار رییس سازمان حج و زیارت ایران از لغو روادید زائران ایرانی به کشور عراق در آینده نزدیک خبر داد و همچنین نسبت به بازنگری در نرخ پروازهای هوایی این کشور قول مساعد داد.

حجت الاسلام سیداحمد موسوی رییس سازمان حج و زیارت که به همراه هیاتی به کشور عراق سفر کرده بود، امروز در ادامه برنامه خود با لواء سمیسم وزیر جهانگردی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این جلسه لواء سمیسم وزیر جهانگردی و باستانی عراق نیز ضمن قدردانی از هیات ایرانی گفت: این وزارت خانه تا پنج ماه گذشته زیر مجموعه وزارت فرهنگ عراق اداره می شد، ولی با توجه به استقلالی که در حال حاضر پیدا کرده است از این پس به طور ویژه به امور مربوط زائران رسیدگی خواهد کرد.
 
سمیسم همچنین تاکید بسیاری به رعایت استفاده زائران ایرانی از مسیرهای امن که مورد تایید دولت عراق است تاکید کرد.
 
وی گفت: دولت عراق مسیرهای امن داخل عراق را به خوبی می داند؛ اما برخی زائران به دلیل شور و اشتیاق زیاد نسبت به زیارت به صورت هماهنگ نشده از مسیرهای ناامن استفاده می کنند که گاهی شاهد اتفاقات ناگواری در این خصوص هستیم و امیدواریم که دیگر شاهد چنین رخدادهای نباشیم.

وزیر جهانگردی عراق در مورد لغو ویزا بین دو کشور تصریح کرد: این مساله بسیار خوب است و برای نخست وزیر عراق هم که مطرح شد مورد توجه ایشان بوده و ایشان معتقد به همین امر بودند و با پیگیری که از بخش نخست وزیر انجام می شود به زودی شاهد تحقق این مساله خواهیم بود.
 
وی همچنین جهت تسهیل امور زائران به مساله افزایش نرخ پروازهای زائران در فرودگاه نجف اشاره کرد و گفت: برخی زائران در خصوص نرخ بلیط ها ابراز نارضایتی می کنند که امید است با تمهیدیاتی که اندیشه می شود بازنگری در نرخ این بلیط ها شود.
 
سمیسم در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های ویژه عراق در خصوص تامین امنیت زائران اشاره کرد.
 
حجت الاسلام سید احمد موسوی نیز در این دیدار از تعامل این کشور با ایران و فعالیت های دولت عراق در راستای تسهیل امور زائران قدردانی دانی کرد و افزود: از نقاط قوت این تعامل این است که وزیر جهانگردی عراق به مسائل زیارتی به عنوان یک وظیفه شرعی نگاه و آن را با جدیت دنبال می کند.
 
وی با بیان این که ایران و عراق مشترکات فراوانی در حوزه های فرهنگ و تمدن دارند، برهمکاری و تعامل هر چه بیشتر میان این دو کشور تاکید کرد.
 
رییس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص برخی از مشکلاتی که در مسیر حرکت زائران کربلا در عراق ایجاد می شود، سخنان را بیان کرد.
 
وی همچنین لغو ویزا بین دو کشور، راه اندازی راه آهن میان شلمچه و عراق را به وزیر جهانگردی عراق پیشنهاد کرد.  


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.