حذف سریع نشانه‌های بیماری به جای درمان بیماری

۵ م دیماه ،
ممتاز نیوز : پزشکی که دارو تجویز نکند و بگوید بروید خانه استراحت کنید آبمیوه، چای و عسل و لیمو بخورید تا سرماخوردگی‌تان خوب شود، به‌نظر اکثر ما پزشک حاذقی نیست.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از همشهری ؛ دکتر باید علاوه بر چند آمپول و کپسول به اصطلاح عوام چرک‌خشک‌کن چندین آمپول تقویتی مثل ب‌-کمپلکس، ب-‌۱۲و… تجویز کند. بسیاری از بیماران وقتی با کیسه‌ای پر از دارو، آمپول زده و لنگ لنگان به خانه برمی‌گردند مطمئن می باشند که اگر پزشکشان چنین تجویز ی نمی‌کرد، به این راحتی‌ها خوب نمی‌شدند. توقعی که بیماران از پزشکان برای تجویز دارو دارند، روش درمانی پزشکان را نیز تغییر داده است.

بسیاری از پزشکان پس از مراحل اولیه بررسی بیماری، دست به قلم شده و با دیدن اولین نشانه‌های ریزش آب بینی، سرفه‌های مکرر، تب و… داروی برطرف‌کننده آن نشانه‌ها را تجویز می‌کنند. این ویژگی‌ها وقتی در فصلی خاص بروز کند، سبب می‌شود که پزشک همزمان با شرح بیماری توسط بیمار آغاز به تجویز کند و سؤالات محدودی از بیمار بپرسد.

اگر مولفه وقت کم پزشکان و تعداد بسیار بیماران را از نحوه معاینه بیماران توسط پزشکان درنظر نگیریم، به‌نظر می‌رسد که این روش تهاجمی پزشکان در تجویز دارو جای سؤال دارد. ناگفته پیداست، پزشکی که از بیمارش پرونده پزشکی ندارد و سابقه بیمار‌های قبل وی و چند و چون سلامتش را نمی‌داند، راهی جز تجویز داروهایی که در تخفیف نشانه‌های بیماری اثر می گذارند، ندارد.

حتی بیمارانی که با مشکلات حاد و یا اورژانسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند با پزشکان متخصص و فوق‌تخصصی روبه‌رو می باشند که به‌راحتی اولین راه‌حلشان جراحی است. ارائه راه‌حل‌های جایگزین یا پیشنهاد برای اخذ مشاوره از سایر پزشکان با تخصص‌های متنوع، در کمتر بیمارستانی صورت می‌گیرد.

بسیاری از متخصصان، تجویز دارو را نیز جزء روش‌های تهاجمی به‌حساب می‌آورند. آنها معتقدند که در این روش تهاجمی، به بدن برای دفاع از خود فرصت کافی داده نمی‌شود. روش علامت‌درمانی در طب کلاسیک فرصت تشخیص دقیق بیماری را از بیمار و پزشک می‌گیرد. در این روش هم طبیب و هم بیمار نسبت به عارضه پیش‌آمده نگاه موقت و گذرا دارند. در روش‌های تازه درمان، پزشکان بیمار را به‌صورت یک کل درنظر می‌گیرند و سرماخوردگی‌های او را نشان از یک نقص در سلامت بیمار می‌دانند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.