حذف سیستم منطقه‌ای دانشگاه آزاد/ارتقای دفاتر فرهنگ به معاونت تا هفته آینده

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

262.jpeg

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد از حذف اداره شدن واحدهای دانشگاهی این دانشگاه به صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: بزودی دانشگاه‌ها به صورت هیات امنای استانی اداره خواهند شد.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، محمد خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد در مراسم معارفه رئیس تازه دانشگاه آزاد واحد پرند، گفت: در ۳۰ سال قبل تصمیمات به صورت متمرکز گرفته می‌شد که در این روش امکان اینکه تصمیمات گرفته شده برای مناطقی مناسب و برای مناطق دیگری نامناسب باشد، بسیار وجود داشت.

وی با بیان اینکه برنامه ریاست تازه دانشگاه آزاد حرکت از سمت غیرمتمرکز نمودن دانشگاه است، گفت: با توجه به وسعت جغرافیایی، تعداد واحدها، مراکز آموزشی سعی بر این است تا اختیارات بیشتری به هیات امنای استانی بدهیم تا تصمیمات در نزدیکترین محل و بموقع اتخاذ شود.

وی از حذف اداره شدن واحدهای دانشگاهی به صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: بزودی دانشگاه به صورت هیات امنای استانی اداره شده و مناطق حذف می‌شوند که این موضوع بعد از طی مراحل قانونی در دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گرفته است.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد با بیان اینکه بزودی ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این خصوص خواهیم داشت، گفت: من بعد واحدهای دانشگاهی زیر نظر هیات امنای استانی اداره خواهند شد و هیات امنا متناسب با شرایط هر استان برای دانشگاه ها تصمیم گیری خواهند نمود.

خجسته در ادامه با اشاره به تاکیدات فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مسائل فرهنگی از ابلاغ ارتقای ساختار دفاتر فرهنگ واحدهای دانشگاهی از هفته آینده خبر داد و افزود: مسائل فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است که در این خصوص ساختار دفاتر فرهنگ تغییر نموده و همسطح دیگر معاونان رئیس دانشگاه خواهند بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در این ۳۰ سال سه مرحله تکوین، تثبیت و پیشرفت را پشت سر گذاشته است، گفت: با وجود رقبای بسیار باید به سمت کیفیت حرکت کنیم که در این جهت معاونت‌های آموزش و پژوهش و فن‌آوری نقش مهمی را بر عهده دارند.

معاون دانشگاه آزاد با بیان این نکته که اگر دانشگاه ‌ا کیفیت لازم را نداشته باشند به توجه به رقابت‌ها دانشجو از دست خواهند داد، تاکید نمود: انتخاب اول دانشجویان در دانشگاه آزاد کیفیت بالا خواهد بود پس برای رسیدن به این مهم همه باید در جهتی ارتقای کیفیت واحد تلاش نمایند.

وی در ادامه به برنامه واحدها در جهتی ارتقای کیفیت برای جذب دانشجو تاکید نمود و گفت: برای رسیدن به این مهم شرایطی لازم است که از جمله آنها هیات علمی مناسب، آزمایشگاه، نسبت دانشجو به استاد، مسائل پژوهشی، بانک های اطلاعاتی و … باید مدنظر باشد.

خجسته در پایان سخنان خود با اشاره به انتصاب رئیس واحد پرند گفت: در انتصابات سعی می‌شود تا اشخاص از لحاظ علمی بسیار بالا و از اعضای هیات علمی بوده و قدرت اجرایی بالا هم داشته باشند.

وی رضا صداقت را از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و در مرتبه دانشیاری نام برد و در پایان سخنان خود حکم رئیس دانشگاه آزاد درخصوص رئیس واحد پرند را قرائت و ضمن آرزوی موفقیت به وی اعطا نمود.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی از روسا و مسوولان پیشین واحد پرند که تا این مرحله از دانشگاه خدمت نموده‌اند قدردانی نمود و گفت: به سبب حضور نداشتن محمد قمی رئیس سابق واحد پرند به سبب اینکه زائر بیت الله الحرام بود در مراسمی ضمن تودیع از وی تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.