حذف محدودیت اینترنت هوایی/ ارائه اینترنت در پروازهای بین المللی

حذف محدودیت اینترنت هوایی/ ارائه اینترنت در پروازهای بین المللی

شرکت های هواپیمایی در برخی کشورها به این فکر افتاده اند که در پروازهای بین المللی هم خدمات اینترنتی شان را ارایه بدهند و برای این کار سراغ ماهواره ها رفته اند.
به گزارش مهر،‌ ۲ روش برای اتصال به اینترنت هواپیما وجود دارد. یکی از طریق ماهواره است که این روش در حال حاضر گزینه گرانی تلقی می شود و کمتر سراغ آن می روند. در روش دوم هواپیما به دکل های مخابراتی که روی زمین قرار دارند متصل می شود.

روش دوم تا حد زیادی مانند روشی است که تلفن های همراه از آن استفاده می کنند و هواپیما به دکل های مخابراتی که روی زمین قرار دارند متصل می شود. در واقع تجهیزات ارسال و دریافت روی همان دکل های مخابراتی برای تلفن همراه نصب می شود با این تفاوت که این تجهیزات امواج را به سوی آسمان و به سمت هواپیماها ارسال می کنند.

در طول مسیر پرواز، هواپیما ارتباطش را بین هر کدام از این دکل های مخابراتی جابجا می کند تا همیشه ارتباط اینترنت را حفظ کرده و آن را در اختیار مسافران قرار بدهد.

در کشوری مانند آمریکا هم اکنون اینترنت در پروازها به یک امکان معمول تبدیل شده و اتحادیه هوایی این کشور اخیرا اعلام کرده که قصد دارد از سال آینده در تمام خطوط اصلی پروازی، اینترنت وای-فای ارایه کند و به همین منظور طی چند سال گذشته یک شبکه سراسری گسترده برای ارایه اینترنت در پروازها پیاده سازی شده است.

اما تا به حال اینترنت هوایی به مناطقی محدود بوده که دکل های مخابراتی روی زمین در دسترس بوده است و هر جا که پرواز روی دریا و اقیانوس بوده در آنجا اینترنت قطع می شود. اما شرکت های هواپیمایی به این فکر افتاده اند که در پروازهای بین المللی هم خدمات اینترنتی شان را ارایه بدهند و برای این کار سراغ ماهواره ها رفته اند.

هر چند استفاده از ماهواره برای اینترنت گران تر است و نیاز به نصب تجهیزات بیشتر و سنگین تری هم روی هواپیماها دارد. اما به نظر می رسد شرکت های بیشتری تمایل پیدا کرده اند که این کار را انجام بدهند. برای مثال هواپیمایی لوفتهانزا آلمان هم اکنون در برخی خطوط هواپیمایی بین الملی اش اینترنت ماهواره ای به مسافران ارایه می کند و یکی از خطوط هواپیمایی آمریکا نیز تصمیم به پیاده سازی اینترنت ماهواره ای برای پروازهای بین المللی اش کرده است.

هم اکنون در برخی کشورها و شرکت های هواپیمایی اینترنت به صورت وای-فای به مسافران به صورت پولی یا رایگان در طول پرواز ارایه می شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.