حذف نام‌های مقدس از موسسات مالی

جام جم آنلاین: طراح طرح «حذف نام ها و عناوین مقدس از بنگاه‌های اقتصادی و هماهنگ سازی نام بنگاه ها با نوع فعالیت آنها» از ۱۲۰ امضا برای این طرح خبر داد و گفت: نیمه دوم شهریور این طرح در صحن مجلس بررسی می‌شود.

موید حسینی صدر امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه طرح حذف نام ها و عناوین مقدس از بنگاه‌های اقتصادی و هماهنگ سازی نام بنگاه ها با نوع فعالیت آنها در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است، گفت: تلاش می شود تا با پایان بررسی این طرح در کمیسیون مذکور، نیمه دوم شهریور در صحن مجلس بررسی شود.

«موسسات مالی و اعتباری زیادی در کشور وجود دارند که تنها دارای فعالیت اقتصادی صرف هستند و کار اقتصادی و تجاری می کنند، اما نام های مقدس و ائمه را بر خود نهادند».

وی افزود: این موسسات مالی و اعتباری سودهای کلان و حتی ۳۵ درصد از مردم می گیرند که از نرخ نزول و بهره در بازار هم بیشتر است.

نماینده خوی اضافه کرد: متأسفانه این موسسات از نام های ائمه و مقدسی که بر روی خود می گذارند، سوء استفاده می کنند چرا که مردم به خاطر نام مقدس آنها اعتماد می کنند اما آنها سودهای کلان از مردم دریافت می‌کنند.

حسینی صدر اضافه کرد: اینجانب دو ماه پیش طرح «حذف نام ها و عناوین مقدس از بنگاه های اقتصادی و هماهنگ سازی نام بنگاه ها با نوع فعالیت آنها» را در مجلس تهیه کردم و این طرح در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که نام هر مؤسسه یا بنگاهی باید با نوع فعالیتش همخوانی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اینجانب در خصوص ارائه طرح مذکور در مجلس و ضرورت نظارت بانک مرکزی بر فعالیت های این مؤسسات با بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هم صحبت کردم.

حسینی صدر تصریح کرد: این طرح دارای ۱۲۰ امضا است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.