حذف نشان تجاری سامسونگ از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر

۲۶اردیبهشت،

بیلیبردهای تازه و قدیم سامسونگ.JPG

پس از اقدام ضدایرانی سامسونگ در اعلام توقف سرویس دهی سامسونگ اپ به کاربران ایرانی از ابتدای خردادماه به سبب آنچه که رسما از سوی این شرکت کره ای "برخی موانع حقوقی" اعلام شد، دفتر سامسونگ در ایران، در کمپین تبلیغاتی تازه خود برای گوشی گلگلسی S4، اقدام به حذف نام و نشان تجاری سامسونگ از بیلیبردهای تبلیغاتی خود نموده است.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حال حاضر بیلیبردهای کمپین تازه سامسونگ برای گوشی گلگسی S4 در حالی جایگزین بیلیبردهای کمپین گوشی گلگسی مینی S3 میشوند که نام و نشان تجاری جهانی سامسونگ، نشان "سامسونگ سرویس"، نوشتار لاتین سامسونگ و لوگوی واترمارک سامسونگ از طرح گرافیکی فوق تازه محو شده اند.
 
حدود سه هفته پیش، آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای اولین بار از تصمیم سامسونگ برای توقف سرویس دهی سامسونگ اپ به کاربران ایرانی خبر داده بود.
در آن زمان، سامسونگ اپ طی اطلاعیه ای که برای کاربران ایرانی خود از طریق پست الکترونیک ارسال کرده بود، اعلام داشته بود که از تاریخ یک خرداد ۹۲ و به سبب آنچه که "برخی موانع حقوقی" اعلام شده، سرویس دهی خود را به کاربران ایرانی متوقف خواهد کرد.
فروشگاه برنامه های کاربردی سامسونگ که از تابستان قبل امکان خرید نرم افزارهای عرضه شده بر روی این app store را از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب برای کاربران ایرانی خود ممکن کرده بود، طی اطلاعیه ای اعلام کرد از اول خرداد امسال خدمات برنامه های کاربردی سامسونگ به سبب آنچه که "برخی موانع حقوقی" خوانده شده به طور موقت متوقف میشود.
سامسونگ در اطلاعیه خود به کاربران تلفن های همراه هوشمند سامسونگ پیشنهاد کرده بود که تا پیش از تاریخ مذکور، برنامه های کاربردی گوشی های خود را بروز رسانی کنند و اخطار داده که در غیر این صورت، پس از اول خرداد ۹۲، امکان بروزرسانی برنامه ها برای این دسته از کاربران ممکن نخواهد بود.
سامسونگ در اطلاعیه خود تصریح کرده بود این اطلاع رسانی به سبب ماده ۱۰-۲ شرایط استفاده از برنامه های کاربردی سامسونگ، برای خریداران و ماده ۲۳-۲ شرایط و ضوابط خدمات سامسونگ،‌یک اخطاریه قبلی در خصوص توقف خدمات برنامه های کاربردی تلقی میشود.
سامسونگ در پایان اطلاعیه خود آورده بود "پوزش ما را از بابت وضع پیش آمده بپذیرید"!
 
این در حالی است که دقیقه چند روز پس از اعلام توقف سرویس دهی سامسونگ اپ به کاربرانی ایرانی، بلیبردهای تبلیغاتی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس این شرکت در سراسر کشور به اکران گذاشته شدند و حالا بیلیبردهای کمپین تازه سامسونگ برای گوشی گلگسی S4 در حالی جایگزین بیلیبردهای کمپین گوشی گلگسی مینی S3 میشوند که نام و نشان تجاری جهانی سامسونگ، نشان "سامسونگ سرویس"، نوشتار لاتین سامسونگ و لوگوی واترمارک سامسونگ از طرح گرافیکی فوق تازه محو شده اند.
 
به نظر میرسد این اقدام در راستای تلاش سامسونگ برای القای توقف فعالیت در بازار ایران به سبب فشارهای بین المللی صورت گرفته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.