حذف واسطه ها از چرخه تولید تا توزیع محصولات پتروشیمی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: حمایت از تولید کنندگان صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی در دستورکار سازمان قرار دارد تا مواد اولیه و تکمیلی این صنعت بدون واسطه به دست تولید کنندگان برسد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ‌(شاتا) ،فخراله مولایی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه ایجاد اشتغال از اساسی ترین نیازهای جامعه محسوب می شود ، افزود : حمایت دولت از تولیدکنندگان صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی برای تولید مواد خام اولیه برای محصولات پلیمری از برنامه های اساسی این سازمان است  تا مواد اولیه و تکمیلی پتروشیمی بدون واسطه به دست تولید کنندگان برسد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با شرکت ملی صنایع  پتروشیمی ایران خاطرنشان کرد: از مشوقهای این تفاهمنامه تخصیص معافیتهای مالیاتی به طرحهای تکمیلی پتروشیمی ،ارائه تخفیف در واگذاری زمین به سرمایه گذاران و همچنین افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در سفر به استان قزوین در جشن خودکفایی ملی در تولید و ساخت جدیدترین نسل کنتورهای هوشمند (ami) منطبق با آخرین فناوری های جهانی که در شرکت کنتورسازی قزوین برگزار شده بود شرکت کرد.

مولایی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید و ساخت این کنتورهای هوشمند گفت: از برکات نظام است که در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توانسته ایم به یک خودکفایی ملی دست پیدا کنیم .

وی نیاز جهانی به این محصول را سالانه یک میلیارد و هفتصد میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: ایران با تولید ۳۱ میلیون از این دستگاه در سال توانسته نیاز داخلی کشور را تامین کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد بتوانیم بازارهای حوزه خلیج فارس را در آینده نزدیک گسترش دهیم.

همچنین در ادامه این مراسم از اولین و بزرگترین آزمایشگاه لامپ کشور مجهز به تجهیزات اندازه گیری تشعشات u.v ، طرح نمونه کنترل هوشمند بهره برداری از منابع آبهای زیرزمینی کشور و از طرح نمونه استحصال آبهای زیرزمینی با استفاده از انرژی خورشیدی رونمایی شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.