حذف کارخانه سیمان از لیست عوارض منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی است

۱۹خردادماه،

http://www.bananews.ir/مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: اگر کارخانه سیمان ایلام تمام استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند از لیست عوارض حذف خواهد شد.

به گزارش ، غلامحسین کاظمی در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان ایلام اظهار کرد: بر اساس ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده جزء صنایع آلاینده است که سالانه ملزم به پرداخت یک درصد عوارض آلایندگی است و در صورت تداوم رعایت استانداردهای محیط زیستی از لیست این صنایع حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از ایجاد آلودگی هوا توسط کارخانه سیمان ایلام در ماه‌های اخیر،این دستگاه موضوع آلودگی وتخریب محیط زیست را به مراجع قضایی ارجاع داده و پس از پیگیری‌های حقوقی مستمر منجر به نتیجه شده است، افزود: این کارخانه ملزم به اصلاح سیستم فیلتراسیون در کوتاهترین زمان شد و اقدامات مؤثری در این زمینه انجام صورت گرفت است.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: از طریق آزمایشگاه‌های معتمد و واحد آزمایشگاه طی دو ماه بیش از ۵ بار از خروجی دودکش‌های این کارخانه نمونه برداری شد که منجر به رعایت استانداردهای لازم شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر رعایت دائم استاندارد‌های زیست محیطی از سوی کارخانه سیمان ایلام تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست که حقوق نسل حاضر و آینده را در برمی‌گیرد، از وظایف همگانی محسوب می‌شود و مسئولین واحدهای صنعتی و تولیدی وظایف مضاعفی در این زمینه دارند که باید به این مهم توجه جدی کنند.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.