حذف کدهای بین شهری در سطح تمامی استانها تا یکماه آینده

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون شرکت مخابرات ایران از اجرای طرح حذف کدهای بین شهری تمامی استانهای کشور ظرف مدت یک ماه آینده خبر داد و گفت: اجرای این طرح از ۱۵ مردادماه و از استان مرکزی آغاز می گردد.
 
داوود زارعیان در گفتگو با مهر، با اشاره به طرح حذف کدهای بین شهری که برابر مصوبه دولت، شرکت مخابرات ایران موظف به اجرای آن است، اظهار داشت: براساس این طرح کدهای بین شهری تمامی استانهای کشور حذف خواهد شد و از این پس تمامی استانها با یک کد مخابراتی واحد با تمام استان ارتباط برقرار کرده و شماره تلفن های تمامی مشترکان در هر استان ۸ رقمی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اجرای سراسری این طرح به تمامی استانها ابلاغ شده است، ادامه داد: شرکتهای مخابرات استانی در حال آماده سازی امکانات و تجهیزات اجرای این طرح می باشند و بخش عمده ای از استانها نیز آمادگی اجرا را اعلام کرده اند.
 
معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه این طرح در بازه زمانی یک ماهه در کل کشور پیاده سازی می گردد، خاطرنشان کرد: آغاز حذف کدهای بین شهری و داخل استانی از استان مرکزی و پس از آن سمنان و قزوین آغاز می گردد و به تدریج در تمامی کشور به اجرا درمی آید.
 
وی با بیان اینکه تمامی تلاشمان این است که ظرف مدت یک ماه و به صورت فشرده اجرای این طرح به اتمام برسد، گفت: در مورد تغییر نرخ مکالمات با اجرای این طرح به زودی اطلاع رسانی کامل صورت می گیرد.
 
به گزارش مهر، پیش از این یکسان سازی کدهای استانی در استانهای تهران، البرز و قم به اجرا درآمد اما شرکت مخابرات ایران به سبب عدم تامین هزینه های این طرح از سوی دولت، آن را متوقف اعلام کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.