حذف کنکور منوط به بازنگری در ساختارهای آموزشی است

۲۳ آبان ،

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عدم وجود زیرساخت‌های لازم در حذف کنکور نیازمند بازنگری درساختارها و سازوکارهای آموزشی کشور است.

محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خوانسار و رشتخوار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به انتشار یافتن خبرهایی مبنی بر خواست کمیسیون آموزش و تحقیقات برای حذف کنکور گفت: بحث ورود به دانشگاه و کنکور وقتی مطرح بود که همه دانش‌آموختگان توان حضور در سطوح آکادمیک علمی کشور را نداشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر عملا همه اشخاصی که در کنکور شرکت می‌کنند موفق به حضور در دانشگاه می‌شوند ولی موضوع اصلی، عدالت آموزشی است که باید در ورود علم‌پژوهان به دانشگاه‌ها رعایت شود چرا که رسالت اصلی کمیسیون آموزش نیز همین است.

نماینده مردم رشتخوار همچنین به ناهمگونی ارائه خدمات آموزشی در مناطق مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان آموزشی کشور باید بیشتر از آنکه به حذف کنکور توجه کنند در جهت تساوی و عدالت آموزشی در سطح کشور حرکت کنند.

نگهبان سلامی در پایان خاطرنشان کرد: براساس قانون مصوب مجلس کنکور باید تا سال ۹۲ حذف می‌شد اما با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم، این کار عملیاتی نشده و شرایط آن مهیا نیست لذا ضرورت دارد که در مورد ساختارها و سازوکارهای لازم بازنگری شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.