حذف گوگرد از ترکیب بنزین و گازوئیل

۲۳م دیماه ،

حذف گوگرد از ترکیب بنزین و گازوئیل

جزئیات طرح‌های بازیافت گوگرد در پالایشگاه‌ها

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات مراحل نهایی بازیافت گوگرد از فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های نفت از افزایش تولید گوگرد به بیش از ۱۲۰۰ تن در روز تا پایان سالجاری با بهره‌برداری رسمی از ۳ پروژه تازه پالایشی خبر داد.

به نقل از مهر، علیرضا ضیغمی  دربارهٔ جزئیات طرح‌های گوگردزدائی از بنزین و گازوئیل در سطح پالایشگاه‌های نفت، گفت: با اجرای طرح‌های بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید در پالایشگاه‌های موجود نفتی، امکان تولید بنزین و گازوئیل بدون گوگرد فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه با تولید فرآورده‌های نفتی بدون گوگرد، ظرفیت تولید گوگرد کشور هم افزایش می یابد، تصریح کرد:‌ بر این اساس پیش بینی می گردد با افزایش تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵، گوگرد این فرآورده‌های نفتی هم جداسازی و به جای سوختن به عنوان یک محصول به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی می گردد ظرفیت تولید گوگرد در پالایشگاه‌های نفت کشور به بیش از یکهزار و ۲۰۰ تن در روز افزایش یابد، بیان کرد: این گوگرد با بازیافت انجام شده از فرآورده‌های نفتی تولید خواهد شد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه با اجرای طرح‌های بهینه سازی و بنزین سازی در پالایشگاه‌های لاوان، آبادان و امام خمینی (ره) شازند تا پایان امسال، میزان بازیافت گوگرد از فرآورده‌های نفتی به ۱۲۰۰ تن می رسد، اظهار داشت: تا پیش از از اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و بنزین سازی در پالایشگاه‌های نفت میزان تولید گوگرد حدود ۲۸۰ تن در روز بوده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با بهره برداری رسمی از طرح بهبود کیفیت فرآورده‌ها در پالایشگاه نفت تهران میزان گوگرد تولیدی در پالایشگاه‌های نفت کشور به ۵۰۰ تن رسیده است، تبیین کرد:‌از این میزان ۱۳۰ تن در پالایشگاه بندرعباس، ۳۲ تن در تبریز، ۸۶ تن در اصفهان و ۱۰ تن نیز در پالایشگاه شیراز تولید می گردد.

به گفته وی، در شرایط فعلی۶۰ تن گوگرد در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و ۴۰ تن در پالایشگاه آبادان تولید می گردد که با بهره برداری از طرح‌های بهبود کیفیت در این پالایشگاه ها این رقم به ترتیب به ۷۱۱ و ۸۰ تن افزایش می یابد.

ضیغمی در پایان تاکید کرد: طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان از دیگر طرحهایی است که با اجرای آن تا پایان امسال ۳۰ تن گوگرد از فرآورده های نفتی استحصال خواهد شد.

شنبه ۲۳ دى   ۱۴:۳۱

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.