حذف یاران دروگبا و صعود بورکینافاسو

۱۵ام بهمن ،

با صعود نیجریه و بورکینافاسو جمع ۴ تیم نهایی جام ملتهای آفریقا تکمیل شد.

به گزارش ممتازنیوز، در ادامه رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آفریقا تیمهای نیجریه و بورکینا فاسو هم به جمع ۴ تیم نهایی راه یافتند. نتایج کامل و جدول رده بندی این رقابتها را در اینجا ببینید.

در اولین دیدار یکشنبه شب دو تیم نیجریه و ساحل عاج در ورزشگاه رویال بافوکنگ به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود نیجریه پایان یافت.

گل اول این بازی توسط آمونیکه در دقیقه ۴۳ و روی پاس میکل به دست آمد تا نیمه اول را نیجریه یک بر صفر به سود خود پایان دهد.

در دقیقه ۵۰ تیوته بازی را به تساوی کشاند اما ام‌با در دقیقه ۷۸ گل پیروزی‌بخش نیجریه را وارد دروازه ساحل عاج کرد تا نیجریه سومین تیم صعود کننده به نیمه نهایی باشد و یاران دروگبا وداعی تلخ با جام داشته باشند.

در آخرین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا دو تیم بورکینافاسو و توگو در ورزشگاه ام‌بومبلا به مصاف هم رفتند که در نهایت بورکینافاسو با نتیجه یک بر صفر بر حریف خود چیره شد و آخرین تیم راه‌یافته به نیمه نهایی لقب گرفت.

دو تیم در ۹۰ دقیقه معمول بازی به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند و کار در وقت‌های اضافی دنبال شد که در نهایت در دقیقه ۱۰۵ پیترویپا توانست گل برتری را برای بورکینافاسو به ثمر برساند و سبب صعود این تیم به نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا شود.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.