حذف ۱۴ رشته فعلی و ایجاد ۲۸ رشته تازه در حوزه انرژی/ساماندهی شبکه‌های اجتماعی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

22-334.jpg

دبیر کمیته‌های پنجگانه گروه فناوری‌های نوین، گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان رشته‌های موجود دانشگاهی حوزه انرژی به این جمع‌بندی رسیدیم که ۱۴ رشته فعلی حذف و ۲۸ رشته تازه طراحی شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سهیلا بورقانی فراهانی اظهار نمود: کمیته برنامه‌ریزی انرژی از سه سال پیش آغاز به کار نموده و در این جهت تدوین سند راهبردی انرژی در حوزه آموزش عالی از جمله دستاوردهای آن است.

وی افزود: ۵۳ رشته مرتبط با انرژی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که پس از بررسی آنها در کمیته برنامه‌ریزی انرژی و توجه به نیازهای بازار و تقاضای کشور، این جمع بندی حاصل شد که ۱۴ رشته قابلیت حذف دارد و ۲۸ رشته تازه نیز باید طراحی و ایجاد شود.

فراهانی تاکید نمود: اقداماتی از سوی کمیته برنامه‌ریزی انرژی به منظور گسترش تعامل با صنایع و بخش خصوصی صورت گرفته و درصدد هستیم، صنایع برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان فناوری‌های نوین التزام داشته باشند.

فراهانی با اشاره به بحث کمیته فناوری اطلاعات، گفت: در این حوزه رشته حقوق فناوری اطلاعات را در دست تهیه داریم و همچنین بحث ساماندهی شبکه‌ای با رویکرد شبکه‌های اجتماعی نیز از برنامه‌های مصوب کمیته است.

وی همچنین در خصوص کمیته‌های علوم و فناوری‌های شناختی نیز گفت: در این حوزه مصوباتی در بحث سرفصل دکتری علوم شناختی، مدل‌سازی شناختی، سرفصل دکتری علوم شناختی روانشناسی با دو گرایش روانشناسی شناختی و شناخت اجتماعی داشته‌ایم.

وی اضافه نمود: همچنین کارشناسی ارشد مهندسی سامانه‌های شبکه‌ای نیز در کمیته تصویب و آماده ارسال به گروه است.

فراهانی همچنین در خصوص رشته‌های حذف شده کمیته انرژی، گفت: هنوز رشته‌ای در بحث انرژی حذف نشده است، اما در کمیته انرژی پیش‌بینی شده تا تعدادی از رشته‌ها حذف شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.