“حراج حیثیت سیاسی آمریکا” تحریم‌های غیرقانونی بنگاه‌های اقتصادی آمریکا را به خطر انداخت

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به لحاظ سیاسی تحریم‌های غیرقانونی از سوی آمریکا حیثیت سیاسی این کشور را به حراج گذاشته و همچنین به لحاظ اقتصادی این اقدامات می‌تواند تاثیرات منفی در بنگاه‌های اقتصادی آمریکا داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “سید جلال فیاضی” کارشناس مسائل بین‌الملل طی یادداشتی به بررسی اعمال تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه کشورهای دنیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد این کشور پرداخته است، که متن آن در ذیل مشاهده می کنید:

اعمال تحریم‌های آمریکا صرف‌نظر از تاثیرات اقتصادی به نوعی حرکتی در جریان یک‌جانبه‌گرایی و ایجاد دیکتاتوری جهانی در دنیاست.

به هر حال جهان براساس خرد جمعی و در چارچوب سازمان ملل اداره می‌شود و آمریکا دیکتاتور بلامنازع دنیا نبوده که به همه مسائل دنیا ورود پیدا کند و خود را متولی دنیا بداند.

متاسفانه بی‌خاصیت کردن سازمان ملل موجب شده تا آمریکایی‌ها خودشان را میدان‌دار اداره دنیا بدانند و به خود اجازه دهند تا در امور تمامی کشورها دخالت کنند.

این شیوه اصولا با روند نظم جهانی نیز متفاوت است؛ امروزه دنیا نمی‌تواند و نباید نوعی دیکتاتوری، تک‌قطبی و یک‌جانبه‌گرایی را از سوی آمریکا تحمل کند.

بنابراین از نظر سیاسی اقدامات آمریکا اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی و روند سیاسی دنیاست.

تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا به لحاظ اقتصادی نیز قطعا به نوعی هزینه کردن از جیب مردم آمریکا بوده که می‌تواند به اقتصاد این کشور در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی آمریکا ضربه وارد کند و از سوی دیگر به نظر می‌رسد آمریکا برای حفظ هژمونی خود در دنیا از جیب ملتش هزینه می‌کند.

این در حالی است که به لحاظ سیاسی تحریم‌های غیرقانونی از سوی آمریکا حیثیت سیاسی این کشور را به حراج گذاشته و همچنین به لحاظ اقتصادی این اقدامات می‌تواند تاثیرات منفی بر بنگاه‌های اقتصادی آمریکا داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.