حراست ارشاد “نور” درباره لغو کنسرت خواجه امیری: بلیط ها فروش نرفته بود خودشان کنسل کردند/ تفکیک جنسیتی مصوبه شورای تأمین بود

این اطلاعات را نمی توانم به صورت تلفنی در اختیار شما قرار دهم. اما به هر حال لغو این کنسرت توسط برگزار کنندگان آن بوده است و علت هم این بوده که بلیط هایشان به فروش نرفته بود.

عصر ایران – بعد از آن که کنسرت احسان خواجه امیری در شهرستان “نور” به دلیل قانون ابلاغ شده از سوی اداره ارشاد این شهرستان لغو شد، عبدالقدیر مشایخی فرماندار شهرستان نور گفت: قرار بود این کنسرت به صورت خانوادگی برگزار شود که اداره ارشاد اسلامی شهرستان نور براساس قانون ابلاغ شده اعلام کرد باید در کنسرت زن و مرد تفکیک شوند(ایسنا).

برای پی گیری این خبر با اداره ارشاد نور تماس گرفتیم و با “حسینی” معاون فرهنگی و حراست اداره ارشاد شهرستان نور گفتگو کردیم.

  در خبرها آمده بود که کنسرت آقای خواجه امیری به دلیل نظر اداره ارشاد شهرستان نور مبنی بر تفکیک جنسیتی شرکت کنندگان، لغو شده است. آیا شما چنین دستوری را ابلاغ کرده بودید؟

این مساله بهانه ای بود برای برگزار نکردن کنسرت. چون برگزار کنندگان کنسرت به علت هم زمانی با ایام کنکور نتوانسته بودند به میزان مورد انتظار بلیط بفروشند لذا با این بهانه کنسرت را لغو کردند. در حالیکه این موضوع چیز جدیدی نیست و قبلا با همین شرایط کنسرت برگزار شده و هیچ مشکلی هم وجود نداشته است.

 در اخبار آمده بود که اداره ارشاد بر اساس “قانون ابلاغ شده” خواستار تفکیک شرکت کنندگان کنسرت شده است. این قانون مصوب چه نهادی است و چرا در همه کشور اجرا نمی شود؟

این نوع قوانین جزء مواردی است که شورای تامین هر شهرستانی بر اساس وضعیت و فرهنگ بومی آن منطقه تصمیم گیری می کند. در اینجا هم قرار نبود که خانواده ها از هم جدا شوند و این مسئله فقط برای افراد مجرد بود.

 این مصوبه شورای تامین در چه تاریخی تصویب شده است؟

این مسائل جزء اطلاعات اداری است و من نمی توانم آن را به شما بگویم.

  اینکه مثلا مصوبه ای به این شماره در این تاریخ در شورای تامین به تصویب رسیده، مسئله محرمانه ای است که نمی خواهید آن را بیان کنید؟

این اطلاعات را نمی توانم به صورت تلفنی در اختیار شما قرار دهم. اما به هر حال لغو این کنسرت توسط برگزار کنندگان آن بوده است و علت هم این بوده که بلیط هایشان به فروش نرفته بود.

 پس در شهرستان نور بنا به مصوبه شورای تامین همواره کنسرت ها به همین شکل برگزار می شود؟

ببینید این سالن یک سالن ورزشی است و ما هر وقت می خواهیم در این سالن کنسرت برگزار کنیم، وسط سالن خانواده ها می نشینند و دوطرف سالن هم به همین شکلی که این بار اعلام شد، خانم ها و آقایان جداگانه مستقر می شوند.

اما فرمانداری اعلام کرده بود که خانواده ها هم بنا به قانون ابلاغ شده از سوی شما باید جداگانه درکنسزت حاضر می شدند.

خیر حضور خانواده ها به اتفاق یکدیگر در این کنسرت ممنوع نبود و از نظر ما منعی نداشته است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.