حراست از اطلاعات و سرمایه فضای سایبری، امری ضروری است

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه کشور،’سهیل مظلوم’ افزود: برای حفاظت از اطلاعات در دنیا، استانداردها و روش های مختلفی وجود دارد که یکی از متداول ترین آنها آی.اس.ام اس (ISMS) ، سیستم مدیریت امنیتی اطلاعات- است.

وی ادامه داد: سیاست های امنیتی نظام در سال ۸۸ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و با ابلاغ آن انتظار می رفت تمام دست اندرکاران این مسئله در دستور کار سازمان ها و نهادهای دارای فضای مجازی قرار گیرد.

نایب رییس سابق سازمان نظام صنفی رایانه کشور تصریح کرد: کاربری IT (فناوری اطلاعات) در کشور در حال افزایش است که این روند فزاینده، اهمیت حفاظت از اطلاعات را دوچندان کرده است.

مظلوم با بیان این دیدگاه که با برخی کشورها از نظر سایبری در جنگ غیر رسمی هستیم، گفت: احتمال دارد دشمنان از مرزهای سایبری کشور عبور و امنیت و اطلاعات را با انحرافات سیاسی، هک کنند.

وی تاکید کرد:امروز مرزهای سایبری به عنوان مرز رسمی، شناخته می شود و سازمان ها نباید بدون دفاع باشند.

به گفته نایب رییس سابق سازمان نظام صنفی رایانه کشور، هم اکنون نظام حفاظت از اطلاعات در سازمان ها وجود ندارد و این یک ضعف مشهود است.

مظلوم افزود: سازمان هایی مانند فناوری اطلاعات و پدافند غیرعامل ، متولی حفاظت از اطلاعات سایبری است و باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: با وجود ابلاغ سیاست های کلی نظام در سایه امنیت از سال ۸۸، با این مسئله بهصورت کار اداری برخورد و مشکلات و عواقب آن متوجه بخش خصوصی می شود بنابراین باید گفت که مسئولان در این حوزه یا مناسب عمل نکرده اند یا بسیار ضعیف با آن برخورد کرده اند.

نایب رییس سابق سازمان نظام صنفی رایانه کشور یادآور شد امروز با توجه به مسایل پیش آمده باید گام های حفاظت اطلاعات مجازی با سرعت بیشتری برداشته شود.

مظلوم افزود: گفت: مهم ترین راهکار برای شتاب حفاظت از اطلاعات، ایجاد بسیج عمومی و به کارگیری تمام توان کشور در حوزه های خصوصی و دولتی است.

اقتصام **۹۱۸۵**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۶۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.