حردانی: بدون مربی تمرین می‌کنم/ شاید پرتاب دیسک از پارالمپیک حذف شود

۱۵ام بهمن ،

17-313.jpg

جواد حردانی که در بازی‌های پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال طلای پرتاب دیسک و برنز پرتاب وزنه شد، می‌گوید: قرار است کمیته برگزار کننده بازی‌های پارالمپیک یکی از این ماده‌ها را برای بازی‌های برزیل حذف کند و به همین سبب ناچار است در رشته‌ای که در میان رشته‌های المپیکی می‌ماند، فعالیت کند.

دارنده نشان طلای پارالمپیک لندن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، دربارهٔ آخرین وضعیتش پس از گذشت چند ماه از بازی‌های پارالمپیک اظهار کرد: نزدیک به یک ماه است که تمریناتم را آغاز کرده‌ام و خودم را برای مسابقات بین‌المللی تونس و جهانی فرانسه که به ترتیب خرداد و شهریور سال آینده برگزار می‌شوند، آماده می‌کنم. آماده سازی برای این مسابقات بسیار برایم اهمیت دارد چراکه رقابت‌های جهانی فرانسه حکم انتخابی بازی‌های ۲۰۱۶ پارالمپیک برزیل را دارد و اهمیت بسیاری برایم دارد.

وی که بدون مربی و شخصی تمرین می‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر به تنهایی تمرین می‌کنم و مربی هم ندارم. برای بازی‌های پارالمپیک لندان زیر نظر “والری” مربی بلاروس تیم ملی کار می‌کردم. بعد از بازی‌های لندن قرارداد این مربی با فدراسیون به پایان رسید اما قرار است فدراسیون دوباره همکاری‌اش را با وی ادامه دهد. البته با بالا رفتن نرخ ارز شرایط سخت شده اما مسوولان قول داده‌اند که دوباره با هم همکاری داشته باشیم.

حردانی با تاکید بر اینکه حضور این مربی سبب شده که با ۸ متر اختلاف رکورد خودش را در بازی‌های لندن ارتقا دهد، یادآور شد: من زیرنظر مربیان ایرانی بسیاری کار کردم و برای موفقیت در بازی‌های پارالمپیک لندن یک سال و نیم اردونشین بودم و به جز تمرین کار دیگری نمی‌کردم. در بازی‌های پکن طلا گرفتم. در لندن هم همین‌طور. با این تفاوت که در بازی‌های لندن ۸ متر رکوردم را ارتقا دادم. واقعا برای ثبت این رکورد زحمات بسیار بسیاری کشیدم و اگر والری در کنارم نبود، نمی‌توانستم این رکورد فوق‌العاده را به ثبت برسانم. من شش ماه بود که با او کار می‌کردم که توانستم در جایزه بزرگ تهران رکورد فوق‌العاده‌ای بزنم و با ثبت رکورد ۵۲ متر و ۱۸ سانتیمتر همه را مات و مبهوت کنم. با ثبت این رکورد همه مربیان سابقم ذوق‌زده شده‌اند. به کمک این مربی بود که توانستم مقابل چشمان ۸ هزار تماشاگر یک رکورد فوق‌العاده در بازی‌های پارالمپیک از خودم به جا بگذارم و طلا بگیرم.

حردانی با تاکید بر اینکه هدفش کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل است، به ایسنا گفت: برای کسب مدال طلای بازی‌های لندن یک سال و نیم در اردو بودم. بعد از پایان این رقابت‌ها، ۴ ماه در کنار خانواده‌ام ماندم. اکنون هم یک ماهی می‌شود که دوباره تمرینات را آغاز کرده‌ام. مهم‌ترین مسابقات پیش روی من بازی‌های پارآسیایی کره است. بعد از آن هم فقط به برزیل فکر می‌کنم. ابتدا می‌خواهم از قهرمانی‌ام در بازی‌های آسیایی دفاع کنم و سپس در بازی‌های پارالمپیک.

دارنده نشان برنز رقابت‌های پرتاب وزنه پارالمپیک لندن اضافه کرد: به خاطر تلاش‌های بسیاری که برای آماده‌سازی بازی‌های پارالمپیک لندن انجام داده بودم بسیار خسته بودم. خدا را شکر می‌کنم که در طول ۵ ماه قبل، اردو نداشتیم. دوست دارم این وضعیت تا بعد از عید نوروز هم ادامه داشته باشد و استراحت کنیم. البته ما جواب زحماتمان را گرفتیم. مسوولان استانی و کشوری هم لطف کردند و به قول‌هایی که دادند وفا کردند.

وی در پایان در پاسخ به پرسش که قصد دارد در کدام یک از ماده‌های پرتاب نیزه یا پرتاب دیسک بازی‌های پارالمپیک برزیل و آسیایی کره حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: کمیته برگزاری بازی‌ها اخیرا اعلام کرده که قرار است چندین ماده و رشته از رقابت‌های پارالمپیک و پارآسیایی حذف شود اما هنوز اطلاع دقیقی به ما نداده است. ممکن است از میان این رشته، یکی حذف شود. هر ماده‌ای که بماند، برای موفقیت در آن برنامه‌ریزی و تمرین می‌کنم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.