حرف شنو کردن شوهر به طور صد در صد

گردآوری توسط گروه مشاوره و روانشناسی ممتازنیوز

حرف شنو کردن شوهر

وقتی با همسرتان صحبت می کنید خیلی مهم است که با چه لحنی سخن بگویید. رعایت این کار بسیار مهم است و اگر رعایت شود باعث تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.

بسیاری از اوقات زن یا مرد بدون توجه به ویژگی و حساسیت روحی و روانی جنسیتی ، با همسرش در مورد موضوعی سخن می گوید و در کمال تعجب مشاهده می کند که همسرش برآشفته شده و عکس العمل منفی از خود بروز می دهد و با تعجب به همسرش به تندی می گوید :« من که چیزی نگفتم تو این جور برآشفته شده ای !!!» . این سۆال طرف مقابل را بیشتر عصبانی کرده و از این که همسرش او را درک نمی کند ، رنجیده خاطر می شود .

بنابراین زن و مرد ، می بایست به ویژگی های جنسیتی ، در صحبت کردن با همسرشان دقت کنند .ویژگی های « مرد » که هر زنی می بایست در صحبت کردن با شوهر خودش رعایت نماید ،‌عبارت است از :

۱ ـ مرد دوست دارد مورد تأیید قرار بگیرد :

هر گونه سخنی که « مرد » احساس کند این نیازش خدشه دار شده است ، او را عصبانی کرده و واکنش نشان می دهد . به طور مثال اگر شوهرتان در مورد مطلبی صحبت می می کند و شما با مطلب او مخالف هستی و می خواهی مطلب او را تصحیح کنید ؛ اگر مستقیم گفتید « این مطلب نادرست و اشتباه است » او جبهه می گیرد و با عصبانیت از مطلب خودش دفاع می کند ( حتی اگر حق باشما باشد ) . در این وضیعت،بین شما و شوهرتان ایجاد تشنج شده و گاهی اوقات به نزاع های بزرگی منجر می شود !

اگر همین مطلب درست خود را با توجه به نیاز روانی فوق « مرد» بدین گونه بیان می کردید هیچ گونه ناراحتی به وجود نمی آمد و از شما هم راضی و خوشحال می شد .

« عزیزم ، خوشحالم که این مطلب را از شما می شنوم و من مطمئنم که در این مسئله حتماً موفق خواهی بود ؛ ولی آیا در باره فلان مسئله به این موضوع فکر کرده اید ؟ ( به وسیله طرح سۆال ، مطلبی که فکر می کنید شوهرتان غافل شده را بیان می کنید ) . منتظر پاسخ ایشان می مانید ؛ شاید هم دلیل قانع کننده ای برای اثبات صحت مطلبش داشته باشد .

از این رو به جای جمله « نه ! این هیچ درست نیست وکاملاً اشتباه است !! » خوب است بگویید :

خیلی عالی است و خوشحالم ولی عزیزم آیا با فلان مطلب ( ایرادی که به ذهن شماست بیان نمایید ) دقت کرده ای ؟ ممکن است برای من توضیح بیشتر دهید ؟

۲ ـ مرد نیاز به ریاست و مدیریت در خانواده را دارد :

اگر شما دائم به شوهرتان دستور بدهید وبرای او برنامه بچینید ، یا آن که قبل از این که به شوهرتان بگویید او را در برابر عمل انجام شده قرار بدهید ، منتظر عکس العمل او باشید . زیرا او احساس می کند که « مدیریت » او خدشه دار شده است و تبدیل به موجودی بی خاصیت شده است !! شاید شما چنین منظوری نداشته باشید ولی « مرد » چنین برداشتی خواهد داشت !

بنابراین خوب است در مواردی که می خواهید برنامه ای به شوهرتان بگویید به شکل پیشنهاد به او بگویید و منتظر تصمیم گیری او باشید مثلاً به جا ی جمله « امروز به فلان جا برویم » بگوییم « عزیزم به نظر شما صلاح می دانید ( وقت دارید ) امروز به فلان جا برای فلان کار برویم ؟ نظر شما چیست ؟

اگر با این ادبیات صحبت کردید ، حداقل ۹۰% پیشنهادات شما را می پذیرد !.. در حالی که اگر جملات را به حالت دستوری بیان کنید ، به احتمال زیاد شوهرتان مخالفت خواهد کرد .

منبع : بهنود بلاگ

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۲

مخالفم + ۰


دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.