حرف های عباسیان در حد شعار است

۳۰م دیماه ،

محمدرضا عباسیان، با کلی شعار قصد ایجاد تحولات و خنثی‌کردن سیاهی جشنواره قبل را دارد.

جبار آذین، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگارن در خصوص سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و  مدیریت آن گفت: دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر با کلی حرف،‌ برنامه و شعار وارد میدان شده و قصد ایجاد تحولاتی را دارد تا شاید تلخی و سیاهی جشنواره فجر سال قبل را به نوعی خنثی کند.

وی افزود: اصل مسئله این است که جشنواره به ویژه جشنواره بین المللی فیلم فجر به مناسبت پاسداشت انقلاب اسلامی در جهت حفظ ارزشها و میثاق اهالی فرهنگ و هنر با آرمانهای جمهوری اسلامی برگزار می گردد، بدیهی است برنامه و اهداف پیگیری شده در جشنواره، در همین راستا باشد.

آذین تصریح کرد: سینمای ایران و به طبع آن جشنواره فیلم فجر از مدتها قبل از این اهداف و ارزشها فاصله گرفته و همچنین در سالهای اخیر به خصوص دو سال قبل شاهد تولیدات و آثاری در سینما بودیم که کمترین سنخیت را با ارزشهای ما داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون جشنواره فیلم فجر قصد دارد که با  اعمال تغییرات در برنامه ها و اجرای این جشنواره تا حدی نگاه‌ها را به آن امیدوار کند.

آذین اظهار داشت: علی رغم تلاش های صورت گرفته تا این لحظه جشنواره با حاشیه هایی روبرو است و تعداد بسیاری از اشخاصی که آثارشان انتخاب نشده نسبت به نحوه انتخاب های سلیقه‌ای معترض و معتقد می باشند که معیار حرفه‌ای و تخصصی در انتخاب ها لحاظ نشده است.

آذین بیان کرد: به موازات همین اعتراض ها و حرکت ها دبیر جشنواره برای ایجاد تنوع در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر قصد دارد با ایجاد تغییراتی در بخش های مختلف شاید جشنواره را از حالت تشریفاتی و خنثی بودن نجات دهد البته همه اینها در حد حرف و شعار است.

وی عنوان کرد: آنچه که در اجرای درست برگزاری و بدور از جنجال و حاشیه جشنواره فیلم فجر تعیین کننده است در واقع انتخاب فیلم هایی است که ویترین آینه تلاش سینما در ط یکسال قبل و همچنین نشانگر وفاداری سینما به ارزشهای جامعه اسلامی باشد.

آذین در خصوص جشنواره امسال اظهار داشت: نباید تنها به شعار و حرف بسنده کنیم بلکه باید تنها امیداور باشیم که این جشنواره به افقهای روشنی در مقابل سینمای ایران بگشاید.

وی ادامه داد: به سبب اوضاع نابسامان سینمای ایران و همچنین توقف تولیدات و درگیری اهالی سینما بعید می‌دانم جشنواره فجر نقش اساسی در تحولات سینما ایفا کند.

آذین در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم جشنواره سی و یکم تکرار تلخی جشنواره فجر اخیر نباشد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.