حرف و حدیث های پنجمین جشنواره ادبی “جلال آل احمد”

۰۱م آذر ،

در آستانه برگزاری آئین پایانی جایزه جلال آل احمد؛

جشنواره ادبی جلال آل احمد در سال های اخیر به عنوان گرانترین جشنواره ادبی کشور جایگاه خود را در میان برنامه های سالانه و روتین موسسه فرهنگی خانه کتاب باز کرده است.

باشگاه خبرنگاران- جشنواره ادبی جلال آل احمد که در سال های اخیر به عنوان گرانترین جشنواره ادبی کشور جایگاه خود را در میان برنامه های سالانه و روتین موسسه فرهنگی خانه کتاب باز کرده و چشم نویسندگان مطرح کشور را به خود دوخته، این روزها و در آستانه برگزاری آیین پایانی پنجمین دوره خود با حرف و حدیث هایی همراه شد که گویا تا اندازه زیادی به سهل انگاری رسانه ها در انتشار یافتن و انعکاس مرتبط با حوزه فرهنگ و ادب برمی‌گردد به گونه ای که گاه خبری کذب و نادرست در قالب خبری صحیح و قابل اعتنا ظاهر شده و آنچنان مطرح می شود که گویا هرگز انکار نخواهد شد.
اما منتشر کنندگان این خبرها از میزان دقت مسئولان بر صحت خبرها انتشار یافته آنچنان غافل می باشند که گاه به آن اعتبار خود را زیر سوال برده و نام رسانه را مخدوش می کنند.
گفتنی است که در این بازار آشفته خبرها به تازگی و فقط ۵ روز مانده به برگزاری آئین پایانی پنجمین جشنواره ادبی جلال آل احمد خبری مبنی بر انتخاب کتاب به قلم اکبر صحرایی انتشار یافت که ساعاتی پس از انتشار یافتن خود به نقل از مدیرعامل موسسه فرهنگی خانه کتاب با برخورد جدی این مسئول ادبی کشور و روابط عمومی خانه کتاب مواجه شد.
در تکذیبیه موسسه فرهنگی خانه کتاب مطلبی با مضمون این آمده که کتاب حافظ هفت بنابر آنکه هنوز خبرهای مبنی بر اعلام اسامی برگزیدگان پنجمین جشنواره ادبی جلال آل احمد منتشر نشده نباید به عنوان اثر برگزیده این جشنواره به صفحات ادبی خبرگزاریها راه پیدا بکند.
این تکذیبیه پس از انتشار یافتن سببات انتشار یافتن خبرها جدیدی مبنی بر جای خالی آثار برگزیده در پنجمین جشنواره ادبی جلال آل احمد را به دنبال داشت که میزان صحت و سقم آن نیز به زودی و پس از برگزاری آئین پایانی آن مشخص خواهد شد.
لازم به ذکر است آیین پایانی جایزه جلال آل احمد امشب همزمان با سالروز تولد این نویسنده معاصر و مطرح کشور در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.