حرکتی برای درمان پیچ‌خوردگی انگشتان+تصویر

حرکتی برای درمان پیچ‌خوردگی انگشتان+تصویر

از آنجا که در بیشتر فعالیت‌های روزانه از انگشتان خود استفاده می‌کنیم، احتمال آسیب‌ و پیچ‌خوردگی آنها بالاست…


پیچ‌خوردگی یک نوع آسیب مفصلی است که باعث کشیدگی و پارگی رباط می‌شود. رباط‌ها، نوارهای بافتی قوی‌ای هستند که ۲ استخوان را به هم متصل می‌کنند. پیچ‌خوردگی معمولا به دنبال حوادثی چون برخورد توپ به نوک انگشت یا افتادن روی انگشت رخ می‌دهد.

علائم پیچ‌خوردگی انگشت عبارتند از درد، تورم و درد با لمس انگشتان. در صورت پیچ‌خوردگی انگشت به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی آن کمپرس سرد بگذارید. هر سه ساعت تا یک روز این کار را تکرار کنید. وقتی در جایی نشسته‌اید دست خود را روی یک بالش و بالاتر قرار دهید تا ورم آن کمتر شود. مصرف داروهای ضددرد زیر نظر پزشک می‌تواند درد و تورم ناشی از پیچ‌خوردگی را کاهش دهد.

در نهایت طی دوره بهبودی می‌توانید با انجام حرکات زیر و تقویت بیشتر انگشتان فرآیند ترمیم را سرعت بخشید. همچنین این حرکات برای افرادی که برای ورزش یا سایر فعالیت‌ها به انگشتانی قوی نیاز دارند توصیه می‌شود.


حرکت اول: به کمک دست دیگر نوک انگشتان را بگیرید و آن را به آهستگی خم کنید. سپس مجددا آن را به حالت اولیه برگردانید. این حرکت را به آرامی انجام دهید و در انتهای هر حرکت ۵ ثانیه مکث کنید. این حرکت را ۳ تا ۵ نوبت در روز و هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.


حرکت دوم: دست خود را مشت کنید. اگر انگشت آسیب‌دیده شما نمی‌تواند به حالت مشت درآید به کمک دست دیگر سعی کنید به مشت شدن آن کمک کنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ



منبع :جام جم انلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.