حرمت تئاتر در هر شرایطی باید حفظ شود

۲۸م آذر ،

هما روستا که این روزها تمرین نمایش “آناکارنینا” را در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر پیگیری می کند، گفت: تئاتر حرمتی دارد که در هر شرایطی باید آن را حفظ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ هما روستا با اشاره به کلیت نمایش “آناکارنینا” گفت: این نمایش به نویسندگی محمد چرمشیر با ۱۰ بازیگر روی صحنه خواهد رفت و چرمشیر در این اثر روزهای آخر زندگی تولستوی را بهانه قرار داده تا سرگذشت “آناکارنینا” را از دید یک انسانی که نزدیک به مرگ است بازگو کند.
کارگردان نمایش “باغ وحش شیشه ای” در خصوص دلایل اجرای این نمایش خاطرنشان کرد: این اثر از کودکی یکی از آثاری بود که به شدت مورد علاقه من بوده و هست زیرا با خواندن این اثر سمبل یک زن بسیار قوی و زیبا در ذهن من مجسم شد. ایستادگی این زن در مقابل تمام شرایط اجتماعی آن زمان سبب شد تا به استقبال مرگ برود اما تن به دروغ، تزویر و …  ندهد و مقاومت این زن نه تنها برای من بسیار شیرین و آموزنده بلکه سببی برای اجرای آن بود.
این بازیگر با اشاره به انتخاب تماشاخانه ایرانشهر برای اجرای این اثر یادآور شد: مجموعه تماشاخانه ایرانشهر همواره برای من خاطرات بسیار خوبی را به همراه داشته و من لحظات شیرینی را به همراه همسرم زنده یاد حمید سمندریان، در این مجموعه تجربه کرده ام. بنابراین همواره احساس نزدیکی و تعلق خاطر خاصی نسبت به این مجموعه دارم.
این مترجم با اشاره به جایگاه مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، به عنوان سردمدار تئاتر خصوصی کشور افزود: ایرانشهر از لحاظ مکانی و نوع سالن ها توانسته جایگاه بسیار خوبی را در میان هنرمندان پیدا کند و علاقمندان می توانند در این مجموعه بدون وجود قوانین خاص و دست و پاگیر به فعالیت بپردازند.اما جذب مخاطب همواره یکی از موارد بحث برانگیز در بخش تئاتر خصوصی بوده است و من فکر میکنم باید خطوط قرمزی در این مورد وجود داشته باشد تا کارگردانان برای جذب مخاطب و فروش بلیط، به هر وسیله و ترفندی متوسل نشوند، زیرا معتقدم تئاتر حرمتی دارد که باید در هر شرایطی حفظ شود.
کارگردان نمایش “سانتا کروز ” در پایان خاطر نشان کرد: حضور چهره های مطرح و شناخته شده در تئاتر نباید صرفا به منظور جذب مخاطب باشد زیرا با توجه به حضور تماشاگران نجیب و فهمیده ای که امروز شاهد حضورشان در سالن های تئاتری هستیم، این امر علاوه بر ضربه زدن به محبوبیت این هنرمندان می تواند منجر به از دست دادن تعداد تماشاگران تئاتر شود، اما اگر مخاطبین شاهد بازی هنرمندان در تئاتری غنی و ارزشمند باشند در آینده دیگر نگران تعداد تماشاگر نخواهیم بود زیرا بهترین مبلغین در تئاتر، خود تماشاگران می باشند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.