حروفچینی شرح و تفسیر دیوان حافظ به پایان رسید

سعید حمیدیان نویسنده و حافظ پژوه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حروفچینی پنجمین جلد که آخرین مجلد مجموعه شرح و تفسیر دیوان حافظ با عنوان «شرح شوق» است، به تازگی به پایان رسیده است و در حال حاضر، مشغول تصحیح پرینت‌های این کتاب هستم.

وی افزود: چندی پیش پرینت نهایی و اصلاح‌شده جلد دوم را به ناشر تحویل دادم و پرینت‌های مجلدات سوم و چهارم هم به دستم می‌رسد که آن‌ها را اصلاح کرده و برای ناشر ارسال می‌کنم. امیدوارم ویرایش و تصحیح همه مجلدات این مجموعه طی چند ماه آینده به اتمام برسد تا کار روانه چاپخانه شود.

این محقق در ادامه گفت: فکر می‌کردیم که این مجموعه برای مهر و آبان امسال عرضه می‌شود، ولی به نظرم عملا در این روند چند ماه تاخیر وجود داشته باشد، چون فهرست‌ها و اسامی منابع هم باید تنظیم شوند که این کار هم محتاج تهیه پرینت نهایی از همه مجلدات مجموعه است. جلد اول این مجموعه اردیبهشت ماه سال ۹۰ منتشر شد و با انتشار ۴ جلد باقی‌مانده، این مجموعه تکمیل خواهد شد.

حمیدیان گفت: از کتاب‌های مجموعه «شرح شوق» علاوه بر استفاده‌های تخصصی و عمومی، می‌توان به عنوان یک منبع درسی دانشجویان ادبیات هم بهره جست چون شرح و تفسیرهای آن بسیار مشروح و مفصل است. این مجموعه توسط انتشارات قطره چاپ خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.