حرکت‌های جهادی یکی از مهمترین راهبردهای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی است

۲۷ آبان ،

نخستین گردهمایی ملی فعالین حوزه فعالیتهای جهادی با حضور نمایندگان سازمانهای مردم نهاد جوانان و گروه‌های جهادی خود جوش و جوان سراسر کشور، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مسولان دستگاههای استانی در ایلام برگزار شد.

به گزارش تفسیری سرویس «جوانان» ایسنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام دراین گردهمایی که با عنوان طلایه داران جهادی برگزار شد، گفت: هدف ما از برگزاری این همایش و کارگروه‌های تخصصی طراحی شده در آن، دستیابی به هم افزایی برنامه‌ها و فعالیت‌های جهادی و به تبع آن رفع محرومیت و پیشرفت در سراسر کشور است که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید پیشرفت همراه با عدالت در جای جای ایران باشد.

فتاحی افزود: برای دستیابی به آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی، حرکتی فراگیر، همه جانبه و در تمامی ابعاد لازم است و تحقق این حرکت عظیم نیازمند تربیت انسان‌های مومن، بصیر و کارآمد و فراگیری و تحکیم فرهنگ جهادی و روحیه ایثارگری است. اردوها و حرکت‌های جهادی یکی از مهمترین راهبردهای تحقق این اهداف والا است.

وی روحیه جهادی را منشاء کم توقعی، پرکاری، استقامت، بردباری و گذشت دانست و اظهار داشت: این روحیه انسان را به سوی عمل خالص برای خدا هدایت می‌کند. تجربه موفق اردوهای جهادی که مورد تایید رهبر انقلاب و مسئولان دلسوز نظام نیز هست، هر ساله در اوقات فراغت جوانان، سبب هجرت بخش قابل توجهی از جوانان از شهر و دیار خود و حرکت به سمت مناطق محروم برای خدمت رسانی به این مناطق در قالب اقدامات عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی می‌شود و یک نیروی کارآمد اجتماعی را همانند جهاد سازندگی رقم می زند.

فتاحی با اشاره به دستاوردهای تربیتی حرکت‌های جهادی در انسان، گفت: در کنار دستاوردهای عظیم و عمیق تربیتی نظیر خودسازی، خودباوری و تجربه یک زندگی متفاوت با اقشار مختلف برای جوانان، ویژگی منحصر به فرد و یگانه‌ای در این حرکت‌ها وجود دارد؛ این ویژگی الگودهی حرکت‌های جهادی به عنوان اعمالی غیر مادی و تکلیف محور در مقابل اعمال دنیوی و مادی محور است.

وی گفت: جهادگران با این عمل خود آرمانی والاتر از هدف‌های رایج غیر دینی همچون اهداف اقتصادی و سیاسی را برای خود تداعی کرده و به سمت آن حرکت می کنند. در نهایت این اقدامات می تواند الگویی گسترده برای جامعه و بخصوص نسل جوان ما باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام افزود: وزارت ورزش و جوانان با درک به موقع و توجه به شرایط کنونی کشور که نیازمند عزم همه جانبه و بسیج نیروهای خدمتگزار و وفادار به انقلاب اسلامی به ویژه جوانان عزیزمان هستیم و با هدف ساماندهی و سازماندهی سمن‌ها و گروههای جهادی، ترویج فرهنگ ناب جهادی و تبادل تجارب و اندیشه‌های جهادی اقدام به شبکه سازی در این حوزه کرده و به همت معاونت ساماندهی امور جوانان وزارتخانه و اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان، دبیرخانه ملی شبکه جهادی با عنوان طلایه داران جهاد را در ایلام راه اندازی کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.