حرکت بازار ارز به سمت کاهش قیمت

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بینا- وزیر امور اقتصاد و حاویی با اشاره به اینکه فعالیت مرکز مبادلات ارزی هر روز گسترش می یابد گفت: همچنان صادرکنندگان غیرنفتی در این مرکز حضور نمی یابند و معتقدیم با توافق های صورت گرفته اگر این دسته از صادرکنندگان در مرکز مبادلات ارزی حضور یابند بازار سیاه ارز به حاشیه خواهد رفت.
به گزارش تفسیری بینا، سید شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصاد و حاویی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات امروز هیئت دولت گفت: مصوبات امروز در بخش اقتصادی بسیار نبود و فقط چند طرح و لایحه مطرح شد.
وزیر امور اقتصادی و حاویی تصریح نمود: بازار به سمت کاهش قیمت ارز حرکت می نماید و با تلاش بانک مرکزی و همچنین اولویت ها و وظیفه خطیری که وزارت صنعت ، معدن و تجارت برعهده گرفته است و با تخصیص سریع تر ارز به حوزه های اولویت دارتر ، روند کاهشی قیمت ارز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان نمود: آنچه که در اولویت بندی ارزی مهم است این است که ارز مرجع ساز وکاری متفاوت دارد و تسهیلاتی برای تأمین نیازهای معیشتی مردم است که در این حوزه مبادله ای در بازار صورت نمی گیرد و نرخی است که با آن نیازهای اساسی کشور در حوزه کالا و دارو تأمین می گردد.
حسینی با اشاره به اینکه فعالیت مرکز مبادلات ارزی هر روز گسترش می یابد گفت: همچنان صادرکنندگان غیرنفتی در این مرکز حضور نمی یابند و معتقدیم با توافق های صورت گرفته اگر این دسته از صادرکنندگان در مرکز مبادلات ارزی حضور یابند بازار سیاه ارز به حاشیه خواهد رفت.
وزیر امور اقتصادی و حاویی با اشاره به اینکه ارز مرجع در خصوص معیشت مردم و تأمین اقلام اساسی مانند گندم ، روغن و شکر است که بیشتر مواد غذایی به آنها وابسته است، گفت: به همین سبب مردم شکوه هایی دارند که با وجود اختصاص ارز مرجع به این دسته از کالاها چرا قیمت آنها در بازار افزایش می یابد.
وی افزود: بخش مهمی از نهاده های دامی مانند کنجاله را که تغییرات قیمتی آنها در فرآورده های لبنی و پروتئینی تأثیرگذار است با ارز مرجع وارد می کنیم و تلاش ما این است که با گسترش مرکز مبادلات ارزی این مرکز را با عنوان لنگری برای نوسانات ارزی قرار دهیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.