حرکت بازار iبه سمت کاهش قیمت ارز

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در خبر

سید شمس‌الدین حسینی با اشاره iبه جهت‌گیری کلی بازار ارز گفت: بازار iبه سمت کاهش قیمت ارز حرکت می‌کند و ما امیدواریم با تخصیص ارز iبه حوزه‌های اولویت‌دار، روند کاهشی قیمت ارز ادامه یابد.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل از فارس، سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و حاویی در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره iبه بحث نوسانات ارزی گفت: بازار iبه سمت کاهش قیمت ارز حرکت می نماید و با تلاش بانک مرکزی و همچنین اولویت ها و وظیفه خطیری که وزارت صنعت، معدن و تجارت برعهده گرفته است و با تخصیص سریع تر ارز iبه حوزه های اولویت‌دار، روند کاهشی قیمت ارز ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: آنچه که در بحث اولویت بندی ارزی حائز اهمیت است، ‌اختصاص ارز مرجع برای تامین نیازهای معیشتی مردم است و هیچ مبادله‌ای درباره ارز مرجع صورت نمی‌گیرد، چرا که با آن نیازهای اساسی کشور در حوزه کالا و دارو تأمین می‌شود.
 
وزیر امور اقتصادی و حاویی با اشاره iبه اینکه فعالیت مرکز مبادلات ارزی هر روز گسترش می یابد، گفت: همچنان صادرکنندگان غیرنفتی در این مرکز حضور ندارند و معتقدیم با توافق های صورت گرفته اگر این دسته از صادرکنندگان در مرکز مبادلات ارزی حضور یابند بازار سیاه ارز iبه حاشیه خواهد رفت.
 
حسینی گفت: ارز مرجع در خصوص معیشت مردم و تأمین اقلام اساسی مانند گندم، روغن و شکر است که بیشتر مواد غذایی iبه آنها وابسته است iبه همین سبب مردم شکوه هایی دارند که با وجود اختصاص ارز مرجع iبه این دسته از کالاها چرا قیمت آنها در بازار افزایش می یابد.
 
وی افزود: بخش مهمی از نهاده‌های دامی مانند کنجاله را که تغییرات قیمتی آنها در فرآورده های لبنی و پروتئینی تأثیرگذار است با ارز مرجع وارد می کنیم و تلاش ما این است که با گسترش مرکز مبادلات ارزی این مرکز را با عنوان لنگری برای نوسانات ارزی قرار دهیم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.