حرکت درمسیر فناوری لازمه توسعه کشورها

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: فناوری به عنوان یکی از ارکان توسعه کشورها به شمار می آید برای همین یافتن جایگاه خود در مسیر حرکت پرشتاب و بدون توقف فن آوری در دنیا از الزامات توسعه است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند درمراسم افتتاحیه هفتمین دوره آموزشی ارتقاء مهارت مربیان و کارشناسان کشور افغانستان گفت: امیدواریم برگزاری این دوره آموزش از بهره وری لازم و کافی برخوردار بوده و در توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای کشور دوست و همسایه مان افغانستان موثر واقع شود.

وی در ادامه به موضوع فن آوری به عنوان یکی از ارکان توسعه کشورها اشاره کرد و افزود: به خوبی می دانیم که فن آوری به عنوان یکی از ارکان توسعه کشورها به شمار می آید و ضرورت دست یابی به آن در دنیای رقابتی کنونی بر کسی پوشیده نیست.

بنابر این یافتن جایگاه خود در مسیر حرکت پرشتاب و بدون توقف فن آوری در دنیا از الزامات توسعه است.

پرند در ادامه تصریح کرد: نگاهی به پیشرفت و توسعه کشورهایی که فاقد منابع طبیعی از جمله نفت، گاز، مواد معدنی، تنوع گیاهی و جانوری، آب و غیره می باشند نشان می دهد با وجودی که این کشورها از نظر در اختیار داشتن این منابع در سطح پائین تری از کشورهایی که سرشار از منابع طبیعی می باشند قرار دارند ولی به سبب توانمندیهای فن آوری توانسته اند رتبه های برتر اقتصادی جهان را به خود اختصاص دهد و به سبب همین توانمندیها ست که این کشورها کمتر دستخوش بحرانهایی چون بیکاری، تورم و تحریم اقتصادی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: با توجه به آنچه گفته شد برای دستیابی به فن آوری ناگزیر از حرکت در مسیر تولید فن آوری و انتقال و بومی سازی آن هستیم یعنی برای قرار گرفتن در مسیر پر شتاب فن آوری یکی از این دوراه کار و یا ترکیبی از آنهارا باید انتخاب کنیم اما در هر دو راه کار باید بستر هایی تدارک دیده شود که آموزش یکی از این بسترهای انکار ناپذیر است.
پرند در ادامه گفت: در میان انواع آموزشهای مورد نیاز برای نیروی انسانی شاغل آموزشهای فنی و حرفه ای به عنوان یکی از الزامات برای تولید یا انتقال و بومی فن آوری محسوب می گردد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای در این مسیر به این سبب است که در تولید و انتقال فن آوری قطعا مهارتهایی نیاز است که نیروی انسانی برای شاغل شدن در آن باید این مهارتها را فرا گیرند همچنین تقویت توانمندیهای فناورانه نیازمند ایجاد و تقویت مهارتهاست همچنین توسعه اشتغال در حوزه فن آوری نیز نیازمند توسعه مهارتهای این حوزه است. /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.