حریف ایران با ویترینی سنگین در لیگ جهانی

۱۶خردادماه،

روس‌ها در میان حریفان ایران بدون تردید مهم‌ترین به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ دارنده مدال طلای المیپک لندن و قهرمان دو دوره لیگ جهانی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۱ که ۵ مقام نایب قهرمانی و ۷ مقام سومی هم از ۲۱ دوره حضور قبلی خود در لیگ جهانی دارد، با حفظ ترکیب و ساختار قبلی‌اش در این دوره یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد آمدن “ورنکوف” سرمربی «لوکوموتیو نووسیبرسک» به عنوان سرمربی تازه و قهرمان باشگاه‌های اروپا بعد از نتایج خوبی که “آلکنو” (سرمربی قبلی روس‌ها)از خود بر جا گذاشت دیگر در حال تبدیل شدن به یک رویه و عادت شده باشد.

با این اوصاف روس‌ها تغییرات آنچنانی به نسبت دوره قبل و بازی‌های المپیک نداشته‌اند و در فهرست ۲۲ نفره این تیم نام ستاره‌های بزرگی چون ماکسیم میخائیلوف، ولکوف، آپالیکوف، گرانکین، موزرسکی، وربوف، بوتکوف هم به همراه تاراس کتی به چشم می‌خورد. هر چند بعضی از این بازیکنان شاید در دور مقدماتی در ترکیب ۱۲ نفره ورنکوف جای نداشته باشند.

روس‌ها قرار است اکثر بازی‌های دور مقدماتی خود را در شهر کالینگراد برگزار کنند که علاقمندان تیفوسی و دو آتیشه والیبال را به همراه یک سالن مدرن و شیک دارد.

روس‌ها با سبک والیبال قدرتی و متکی به بازی فیزیکی با اتکاء به قد بلند همواره در طول تاریخ یکی از قدرت‌های بلامنازع والیبال جهان بوده‌اند و نقشی انکار ناپذیر نیز در طول دهه‌های قبل در تکامل این ورزش ایفاء کرده‌اند. نگاهی گذرا به مقام‌های این تیم در طول یک قرن قبل در اتفاقهای مختلف از جایگاه ممتاز والیبال در روسیه حکایت دارد.

کسب ۱۲ مدال طلای قهرمانی جام ملت‌های اروپا، مدال‌های طلای المپیک های ۱۹۶۴ توکیو، ۱۹۶۸ مکزیک، ۱۹۸۰ مسکو و ۲۰۱۲ لندن و دو مدال طلای مسابقات جام جهانی و ۶ مدال طلای مسابقات قهرمانی مردان جهان این تیم را با دیگر قدرت‌های این رشته متمایز می‌سازد.

قهرمانی روسیه در المپیک ۲۰۱۲ لندن یکی از به یادماندنی‌ترین افتخارات این تیم به شمار می‌رود و این تیم در حالی در برابر برزیل به بازی بازگشت که برزیل در ست سوم با اتکاء به برتری ۲-۰ تنها یک ست برای قهرمانی و کسب مدال طلای المپیک فاصله داشت. روس‌ها اما این اجازه را به برزیل ندادند و در روز استثنایی “موزرسکی” با بردن آن ست و دو ست بعدی یک قهرمانی رویایی را در المپیک لندن برای خود رقم زدند.

در ویترین سنگین افتخارات این تیم بزرگ ۱۰ مدال المپیک، ۱۲ مدال رقابت‌های قهرمانی جهان، ۱۰ مدال رقابت‌های جام جهانی، ۱۴ مدال لیگ جهانی والیبال، ۲۰ مدال رقابت‌های قهرمانی اروپا و ۱۰ مدال رقابت‌های یونیورسیداد دانشجویان دیده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.