حریم داخلی و خارجی منزل معلولان در غرب پایتخت مناسب سازی می گردد

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

شهردار منطقه ۹ تهران با اشاره به شناسایی منازل معلولان در سطح منطقه از ساماندهی محدوده تردد آنان به شکلی ویژه خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه ۹ ، حسین سلطانی با اعلام این خبر گفت : در جهتی سیاستهای شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی محدوده تردد معلولان در سطح تهران ، طرح ضربتی مناسب سازی محدوده داخلی و خارجی معلولان سطح محدوده در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفت.
وی درباره چگونگی اجرای کار گفت: در این طرح پس از شناسایی فضاها و مکان های حاوی مشکل جهت تردد معلولان نظیر راهرو ، حیاط ، اتاق و … برای رفع آن اقدامات ویژه ای در نظر گرفته می گردد.
سلطانی ادامه داد: در صورت چند طبقه بودن منزل مسکونی اشخاص معلول ، بالابرهایی جهت تردد آنان در نظر گرفته شده که نصب خواهد شد.
شهردار منطقه ۹ با تاکید بر اینکه در گام اول طرح ، اولویت با معلولان ویلچری است گفت: تاکنون ۱۸ فرد شناسایی و از خانه ها و فضای خارجی زندگی آنان بازدید شده و به سریعی عملیات مناسب سازی مسیر برایشان انجام می گردد.
وی با اشاره به اینکه این طرح حتی برای معلولان مستاجر هم انجام می گردد اظهار داشت: درصورتی که رضایت مالک و همسایه ها جلب شود ، این شهرداری نسبت به احداث رمپ برای این اشخاص اقدام می نماید  و همچنین این امکان وجود دارد که فرد مستاجر پس از تخلیه ، بالابر را با خود به منزل دیگری ببرد.
سلطانی با اشاره به اینکه همزمان با اجرای این طرح ، مناسب سازی معابر منطقه هم در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد گفت: مناسب سازی معابر به شکل مداوم در بخش های مختلف منطقه انجام می گردد و در حال حاضر در بسیاری از معابر ، زواید حذف و در صورت نیاز بر روی جوی ها پل های فلزی نصب شده است.
به گفته وی آن دسته از شهروندانی که معلولی داشته و در طرح ذکر شده شناسایی نشده اند می توانند به حوزه نظارت و اجرای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه مراجعه و از خدمات این طرح بهره مند شوند ./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.