حزب‌الله، خواستار آزادی شیخ نمر شد

جام جم آنلاین: جنبش مقاومت لبنان (حزب‌الله) بازداشت شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه از سوی دولت عربستان سعودی را به شدت محکوم کرده و آزادی فوری وی را خواستار شده است.

به گزارش پرس تی ‌وی، حزب‌الله  با صدور بیانیه ‌”از سرکوب وحشیانه معترضان صلح‌جو از سوی نیروهای امنیتی سعودی در شهر عوامیه و منطقه قطیف که منجر به شهادت و زخمی شدن چند تن شد” انتقاد کرده است.

حزب الله همچنین درباره دستگیری شیخ نمر ابراز نگرانی کرده و “آزادی فوری این روحانی برجسته را برای انجام اقدامات لازم جهت کمک‌های پزشکی و احترام به شخصیت‌های مذهبی” خواستار شده است.

در این بیانیه آمده است: “حزب الله از مقامات سعودی می‌خواهد به همه شخصیت‌های مذهبی احترام گذاشته و اقدامات غیردموکراتیک در مقابل خواسته‌های مسالمت آمیز و قانونی شهروندان عربستانی را متوقف کند.”

نیروهای رژیم آل سعود روز یکشنبه (۱۸ تیر، ۸ جولای) به تظاهرکنندگان در منطقه قطیف در استان الشرقیه که علیه بازداشت النمر تظاهرات کرده بودند، آتش گشودند که در نتیجه آن دست کم سه معترض کشته و تعدادی مجروح شدند.

در اوایل همان روز، هنگامی که نیروهای رژیم خودروی شخصی النمر را در شهر عوامیه به آتش کشیدند، مجروح شد؛ تاکنون در رابطه با شرایط یا محل نگهداری وی هیچ صحبتی نشده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.