حزب‌الله اجازه سرنگونی سوریه را نمی‌دهد/اقرار به شکست از سوی معارضین تروریست

۱۸خردادماه،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه معارضین تروریست امروزه به شکست خود اقرار می‌کنند، گفت: حزب‌الله دفاع از شهروندان لبنانی ساکن در سوریه را حق خود می‌داند و رسما اعلام کرده که در شرایط امروز با سوریه، هدف مشترکی دارند و هرگز اجازه نخواهد داد سوریه و دولت بشار اسد سرنگون شود.

 ” سید هادی سید افقهی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، به دنبال ادعاهای اخیر وزرای خارجه یازده کشور علیه ایران در بحران سوریه مبنی بر اینکه ایران و حزب‌الله در سوریه دخالت نظامی دارند، گفت: علی‌رغم موفقیت‌هایی که نیروی رسمی و نظامی سوریه در کشورش داشته، تروریست‌ها و حامیان غربی آنها سردرگم و منفعل شده‌اند و در این راستا در جستجوی دلایلی می باشند تا اقدامات شوم خود را به گردن دیگران بیندازند.

وی به حمایت بعضی کشورهای مرتجع عرب منطقه اشاره داشت و افزود: کشورهایی که ادعای حکومت برمبنای اسلام می‌کنند، خود با اقداماتی همچون کشتار مسلمانان بی‌گناه و اقدامات خشونت‌آمیز، چهره اسلام را مخدوش کرده و معادلات و قواعد درگیری در بحران سوریه را عوض می‌کنند و در ادامه این کارشکنی‌ها تحولات این کشور را وارد صحنه بین المللی کرده‌اند.

سیدافقهی با اشاره به اینکه غرب و رژیم غاصب صهیونیستی هیچ مدرکی مبنی بر دخالت نظامی ایران در بحران سوریه ندارند، اظهار داشت: حمایت‌های ایران به صورت سیاسی و در قالب مشورت‌های نظامی انجام می‌شود، در حالیکه آنها این حمایت سیاسی را برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات وحشیانه تروریست‌های تکفیری به کار گرفته و مردم سوریه را قتل‌عام می‌کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه از حمایت قاطع روسیه، جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله از دولت سوریه یاد کرد و افزود: سوریه قراردادهای تسلیحاتی و نظامی با مسکو دارد؛ همچنین این کشور حمایت قاطعانه خود را از سوریه اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دوستان سوریه در جهت آزادسازی جبهه جولان که نیمی از آن در اشغال رژیم جعلی صهیونیستی است، تلاش می‌کنند و هم‌اکنون سوریه خود به یک جبهه مقاومت تبدیل شده است.

سید افقهی با اشاره به سکونت شهروندان لبنانی در سوری گفت: حزب‌الله دفاع از شهروندان لبنانی ساکن در سوریه را حق خود می‌داند  و رسما اعلام کرده که در شرایط امروز با سوریه، هدف مشترکی دارند و هرگز اجازه نخواهد داد سوریه و دولت بشار اسد سرنگون شود.

وی ادعاهای رژیم غاصب صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری مبنی بر دخالت نظامی حزب‌الله و ایران را یک ادعای کذب و بزرگنمایی‌ شده  توصیف و اظهار داشت: معارضین تروریست امروزه به شکست خود اقرار می‌کنند و به این باور رسیده‌اند که مداخلات نظامی و امنیتی دولت سوریه را از بین نخواهد برد و باید در انتظار کنفرانس ژنو ۲ بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان به نقش موثر ایران در کنفرانس آتی ژنو ۲ اشاره و خاطرنشان کرد: ایران در این کنفرانس عنصر مهم و تاثیرگذاری برای حل بحران سوریه خواهد بود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.