حزب‌الله نقش تعیین‌کننده‌تری در معادلات منطقه ایفا خواهد کرد

۱۵خردادماه،

یک کارشناس سیاسی با اشاره به نقش حزب‌الله در پیروزی اخیر ارتش سوریه در منطقه القصیر اظهار داشت: مقامات رژیم صهیونیستی دچار تناقض در گفتار شدند، به‌طوری‌ که احساس کردند حزب‌الله از این پس نقش تعیین‌کننده‌تری را در معادلات منطقه ایفا خواهد کرد.

حسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار سیاست‌ خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنایات تروریست‌ها که بیش از ۲ سال در منطقه القصیر انجام داده‌اند، گفت: آزادسازی این منطقه توسط ارتش سوریه بی‌تردید معادله میدانی در سوریه را به نفع دولت این کشور تغییر خواهد داد.

وی در توضیح  جغرافیای این منطقه اظهار داشت: القصیر در غرب سوریه قرار دارد و تنها ۳۵ کیلومتر با شهر حمص که مرکز استان حمص است، فاصله دارد و فاصله آن با مررزهای لبنان ۱۵ کیلومتر ماست؛. این منطقه کم ارتفاع و دشت مانند است و فاقد پستی و بلندی است.

این کارشناس سیاسی افزود: این منطقه یکی از راه‌های تامین‌کننده تجهیزات و امکانات لجستیک توسط قدرت‌های بزرگ برای شورشی‌ها بود و به همین دلیل اهمیت زیادی داشت؛ تصرف این منطقه ضربه‌ای بسیار کاری به تروریست‌هایی که مورد حمایت جناح شرارت پیشه عربی- غربی- عبری بوده‌اند، زده است و منجر به شکست راهبردی آنها خواهد شد.

عابدینی با اشاره به در پیش بودن برگزاری نشست ژنو ۲ تصریح کرد: بسیاری از تروریست‌ها یا گرفتار شده و یا کشته شده‌اند و برخی از آنها نیز فرار کرده‌اند که این موضوع به عنوان برگ برنده‌ای در اختیار دولت سوریه جهت چانه‌زنی بر سر میز مذاکره ژنو ۲ خواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد با آزادسازی القصیر تحلیل برخی کشورهای کوچک منطقه و قدرت‌های بزرگ مبنی بر اینکه بشار اسد طی دو ماه یا اندکی بیشتر سرنگون خواهد شد، عملا با شکست مواجه شده و این موضوع از لحاظ روانی بر سایر تروریست‌ها در دیگر مناطق سوریه لطمات اساسی وارد خواهد کرد، بنابراین هم در صحنه میدانی و هم در عرصه دیپلماتیک شرایط به نفع دولت سوریه و مقاومت است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به بیانات سید‌ حسن‌نصرالله مبنی بر اینکه “همانگونه که سوریه در جنگ ۳۳ روزه و پیش از آن در جنگ ۲۰۰۰ میلادی که منجر به خروج خفت‌بار ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان شد، سوریه در کنار حزب‌الله بود؛ ما هم متقابلا به یکی از اعضای مقاومت که همان سوریه است کمک خواهیم کرد” تصریح کرد: رزمندگان حزب‌الله به جهت آموزش، توان و همچنین اراده و عزمی که داشته و به پیروزی باور دارند، نقش تعیین‌کننده‌ای را در پیروزی‌های آینده سوریه خواهند داشت.

عابدینی افزود: هم استراتژیست‌ها و هم غربی‌ها و همچنین دولت سوریه اذعان دارند که حمایت رزمندگان حزب‌الله نقش موثری را در برعکس‌کردن معادله نظامی در منطقه القصیر ایفا کرد.

وی در ارتباط با واکنش مقامات رژیم صهیونیستی به خبر پیروزی ارتش سوریه با کمک حزب‌الله گفت: مقامات این رژیم از اولین ساعاتی که این خبر مطرح شد، دچار تناقض در گفتار شدند، به‌طوری‌ که احساس کردند حزب‌الله از این پس نقش تعیین‌کننده‌تری را با توجه به حمایتی که از دولت سوریه از خود نشان داد، در معادلات منطقه ایفا خواهد کرد.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اینک مقاومت اسلامی به مرحله‌ای رسیده که از حالت گروهی خارج شده و تنها شامل گروه‌های حماس و حزب الله و … نیست بلکه اینک به یک دولت مقاومت در سوریه دست یافته است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.