حزب الله:سازش کاری نظام های عربی موجب فراموشی روز قدس نمی شود

‘محمد یاغی’ مسئول حزب الله در شرق لبنان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بعلبک گفت: روز جهانی قدس که از نوآوری های امام خمینی (ره) بوده، هم اکنون به یکی از روزهای جاودان امت اسلامی و ملت های زنده تبدیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری همه ساله مراسم روز قدس، گفت: این امر نشان دهنده آمادگی ملت های مسلمان و عرب در زنده نگهداشتن این روز بوده و اینکه آنها منتظرند تا بیت المقدس را از پلیدی پاک و آزاد سازند.

یاغی با اشاره به اینکه فراخوانی به حق امام خمینی (ره) به روز جهانی قدس، ریشه هایی استوار و راسخ داشته که عوامل سیاسی بین المللی و عربی نمی توانند آن را متزلزل سازند، گفت: فشارهایی که بر کشورهای محور مقاومت بویژه ایران وارد شده، هیچ تاثیری بر این کشور نداشته و موضع استوار آن را که در برابر توطئه گری های بین المللی و جهانی علیه قدس شریف تغییر نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه اهدافی را که امام خمینی (ره) مشخص ساخته، اصولی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود، اظهار داشت: کسانی که خود را در خط اسلام و حضرت محمد (ص) و همچنین خط امام حسین (ع) می دانند، نمی توانند نسبت به این امور از خود بی تفاوتی نشان دهند.

این مقام ارشد حزب الله با اشاره به اینکه برخی گمان می کنند که تحولات اخیر جهان عرب به نفع سیاست های استکباری آمریکا خواهد انجامید، خاطر نشان کرد: ملت های منطقه بیدار شده اند و دیگر هیچکس نمی تواند آنها را به عقب بازگرداند، چرا که این ملت ها در تاریخ معاصر خود شخصیتی چون امام خمینی (ره) را دارند.

وی با تاکید بر اینکه ملت های منطقه فهمیده اند که پایبندی به خط و مشی امام خمینی (ره) در مقابله با مستکبران و افزون خواهان جهان، تنها راه خلاصشان است، ادامه داد: از جمله افتخارات ایران اسلامی که آن را از دیگر نظام ها و حکومت ها متمایز می کند این است که این کشور زمانی که اکثر کشورهای عربی دست از حمایت فلسطین برداشتند، پرچم آزادسازی قدس شریف را به دست گرفت، چرا که از نظر امام (ره) بیت المقدس و فلسطین تنها از آن فلسطینیان نبوده بلکه متعلق به اسلام و مساله اول مسلمانان است.

یاغی افزود: روز قدس یک نشانه ای است تا ملت ها بفهمند که چه کسانی علیه آنها دسیسه چینی کرده و چه کسانی نسبت به آنها صداقت دارند چراکه بیت المقدس معیار التزام به صداقت بوده و مردم هرکس را که نسبت به آن قصد سازش با دشمن داشته باشد، در آینده ای نزدیک طرد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حاکمان کشورهای عربی به این دلیل که ایران دوشادوش حق ایستاده، با این کشور به مقابله و دشمنی پرداخته اند، اظهار داشت: آنها بدین منظور از آمریکا و کشورهای غربی نیز مدد می جویند.

مسئول حزب الله در شرق لبنان با ابراز تعجب از اینکه میزان نزدیکی به رژیم صهیونیستی برای این حاکمان عربی معیار منزلت شده است، ادامه داد: این امر فایده ای برای آنها نداشته و قدرت آنها رو به فروپاشی است، چرا که ملت ها از غفلت بیدار شده و می توانند که حق را به صاحبان خود بازگردانند.

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۳۰**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۰۵۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.