حزب الله لبنان تیرگی روابط با حماس در مورد مساله سوریه را رد کرد

به گزارش ایرنا از دبیروت ، ‘شیخ نعیم قاسم ‘ تاکید کرد : آنچه برای ما مهم است وجود قواعد مشترک میان حزب الله و حماس است و ما بر اساس این قواعد عمل می کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها در بیروت، با اشاره به روابط حزب الله با جنبش اسلامی حماس با توجه به موضع این جنبش نسبت به اوضاع سوریه افزود: رابطه ما با جنبش حماس بر اساس اصل رویارویی با رژیم صهیونیستی است و این رابطه همچنان پا برجا است چرا که حماس همچنان در پایگاه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی با اشاره به طرح ‘کوفی عنان’ فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت: طرح عنان با توجه به توطئه های بزرگ کشورهای عربی و غربی علیه سوریه، یک دستاورد بزرگ به شمار می آید.

نعیم قاسم اجرای طرح عنان را حاکی از شکست نقشه های کشورهای عربی و غربی علیه سوریه دانست و افزود: این طرح گزینه ‘حل سیاسی’ را برای پایان دادن به بحران سوریه مطرح کرده است، از این رو کلیه نقشه های این کشورها برای سرنگونی نظام ‘بشار اسد’ رییس جمهوری سوریه با شکست مواجه شده است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما از این پس مشاهده خواهیم کرد که چگونه نقش و دخالت کشورهای غربی و عربی در سوریه برای حل بحران این کشور، دچار خلل و تغییر خواهد شد.

قاسم اضافه کرد : با اجرای طرح عنان، هدف مخالفان نظام سوریه در ایجاد خلل در معادلات توازن قوا در سوریه با شکست روبرو شده و نشان خواهد داد که زور آزمایی کشورهای غربی و عربی برای سرنگونی نظام سوریه، بی نتیجه بوده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: طرح عنان برای پایان دادن به بحران سوریه، بر اساس گزینه ایجاد حل سیاسی، آغاز مرحله جدیدی در این کشور است.

وی با اشاره به طرح برخی کشورهای عربی و غربی مبنی بر انتقال قدرت به ‘فاروق الشرع ‘ معاون رییس جمهوری سوریه به عنوان راهی برای حل بحران این کشور ، تأکید کرد: این طرح تنها به منظور شکست دادن رییس جمهوری سوریه و ایجاد خلل در ساختار و ترکیب نظام دمشق مطرح شده است.

خاورم**۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۷۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.