حزب جمهوری خواه خلق ترکیه عملیات تروریستی در سوریه را به شدت محکوم کرد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ‘فاروغ الوء اوغلو’ معاون حزب جمهوریخواه خلق در روابط بین المللی و قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه ترکیه امروز با محکوم کردن شدید حمله انتحاری روز گذشته در دمشق گفت: تنها وظیفه جامعه بین المللی باید متوقف سازی خشونت ها در سوریه باشد.

وی با انتقاد از نبود اراده مشترک در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص سوریه بر لزوم حمایت همه طرف ها در سوریه از روند مذاکرات نشست ژنو که توسط نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل آغاز شده است، تاکید کرد.

او تاکید کرد به ‘روند مذاکرات ژنو’ باید به عنوان فرایندی که می تواند به خشونت ها در سوریه خاتمه دهد و دوره گذر در آن کشور را آغاز کند، نگریسته شود.

در این میان سکوت دولت آنکارا در خصوص حمله انتحاری روز گذشته در دمشق مورد توجه محافل خبری و سیاسی ترکیه قرار گرفته است.

‘فاتح آلتایلی’ مفسر سیاسی شبکه تلویزیونی ‘خبر ترک’ روز پنجشنبه در تحلیلی تحت عنوان ‘انفجار دمشق اقدام تروریستی است’ در سایت این شبکه تلویزیونی نوشت، انفجار دمشق که از سوی محافل مشکوکی صورت گرفت، بدون تردید یک اقدام تروریستی است.

او گفت: ترکیه و دیگر کشورهایی که داعیه حمایت از دمکراسی را دارند اگر در گفتار خود صمیمی هستند باید این حادثه تروریستی را محکوم کنند.

به دنبال انفجار دیروز در دمشق، ‘عمران الزعبی’ وزیر اطلاع رسانی سوریه در برابر خبرنگاران گفت: سرویس های اطلاعاتی عربستان سعودی، ترکیه، رژیم صهیونیستی و قطر در این عملیات دست داشته اند و در برابر آنان پاسخ لازم را خواهیم داد.

در همین حال سرهنگ ‘ریاض اسد’ از مخالفان دولت سوریه که در ترکیه بسر می برد و فرماندهی نیروهای موسوم به ارتش سوریه آزاد را بر عهده دارد دیروز در ترکیه مسوولیت انفجار دمشق را برعهده گرفت.

خاورم/۲۰۱۱**۲۳۰**۱۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۰۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.