حسرت نوازنده گروه کرونوس از همکاری نکردن با شجریان

نوازنده کوارتت زهی کرونوس با بیان اینکه احترام بسیار ویژه ای برای اساتید موسیقی ایران از جمله محمدرضا شجریان قائل است، از اینکه در طول فعالیت هنری خود قادر به همکاری با این استاد آواز نشده، ابراز حسرت کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دیوید هرینگتون، نوازنده‌ی ویولن اول کوارتت زهی کرونوس دومین سمینار تخصصی از سری سمینارهای آنلاین دانشکده موسیقی دانشگاه هنر را برگزار کرد و به بیان طرز فکر و معرفی آثار خویش پرداخت.

دیوید هرینگتون نوازنده‌ی ویولن اول کوارتت زهی کرونوس، ابتدا مقدمه‌ای درباره کرونوس و معرفی آن  و سپس به تشریح خلاصـه‌ای از فعالیت‌های خود پرداخت و گفت پس از گذشــت نزدیک به نیم قرن نوازندگی در کوارتت کرونوس، همچنان به دنبال تجربیات جدید هستم.

وی به اجرای زنده از یک کوارتت در رادیو در مورد جنگ و چگونگی تاثیر این موسیقی بر خودش پرداخت و گفت این علاقمندی مرا وادار کرد در همان سال کوارتت زهی کرونوس را در شهر سیاتل تاسیس کنم. دیوید هرینگتون حاصل فعالیت‌های خویش را ۶۰ آلبوم ضبطی و حدود ۱۰۰۰ قطعه اجرایی عنوان کرد.

وی کرونوس را انتخاب رپرتوآر و حاصل همفکری تمامی اعضا دانست و گفت مهمترین اصل در نوازندگی کوارتت گوش دادن و شنیدن صدای ساز دیگر اعضا است.

قسمت پایانی نشست به پرسش و پاسخ دانشجویان اختصاص یافت.

دانشجویان سوالاتی در مورد شیوه‌ی تمرین و نحوه‌ی انتخاب رپرتوآر کوارتت کرونوس جویا شدند و هرینگتون در مقام پاسخ گویی برآمد.

یک سوال مبنی بر اینکه چرا بسیاری از نوازندگان شاخص (ویرتیوز) ساز ویولن تمایل کمتری به نوازندگی در کوارتت دارند نظر نوازنده کوارتت کرونوس را جلب کرد و وی پاسخ داد: در ابتدا باید بگویم برای این نوازندگان متأسـف هستم که چنین تجربه ویژه‌ای نداشته‌اند، اما در واقعیت من فکر می‌کنم که مسائل تجاری و تبلیغاتی در تصمیم نوازندگان بی تأثیر نیست.

از جمله نکات قابل توجه در این نشست، اشاره دیوید هرینگتون به همکاری گروه کرونوس با تعدادی از آهنگسازان و خوانندگان ایرانی بوده است.

بر اساس این گزارش، هنینگ سومرو ـ آهنگساز معاصر نروژی ـ نخستین سمینار موسیقی تخصصی آنلاین دانشکده‌ موسیقی دانشگاه هنر را برگزار کرد و به بیان طرز فکر و معرفی آثار خویش پرداخت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.