حسرت ۲۰ ساله سوارکاران کرمانشاهی!

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه گفت: ۲۰ سال است سوارکاران کرمانشاهی در حسرت احداث پیست اسب دوانی مانده‌اند.

ستار الماسی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به حسرت ۲۰ ساله سوارکاران کرمانشاهی برای داشتن یک پیست اسب دوانی، اظهار کرد: تا قبل از حدود سال ۸۰ یکی از بهترین پیست های اسب دوانی کشور را در کرمانشاه داشتیم و ورزشکارانمان در آن تمرین می کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه پس از اینکه این پیست تعطیل شد، آن را به مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد تبدیل کردند تا به این شکل تنها پیست اسب دوانی کرمانشاه برای همیشه از بین برود.

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه تاکید کرد: طی سالهای اخیر چون پیستی نداشتیم، ورزشکارانمان نتوانستند در رقابت های کورس کشوری حضور داشته باشند، در مقابل برای فعال نگه داشتن سوارکاری کرمانشاه جشنواره های مختلفی همچون استقامت و زیبایی را برگزار کردیم.

وی تاکیدکرد: در کنار برگزاری این جشنوراه ها پیگیری هایی را نیز از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان داشتیم تا زمینی را برای احداث یک پیست سوارکاری اختصاص دهند که خوشبختانه در یکی دو سال اخیر این پیگیری‌ها نتیجه داد.

الماسی اضافه کرد: زمینی که برای احداث پیست سوارکاری اختصاص یافته و جانمایی هم شده، در محل مجموعه دهکده المپیک است، اما در یکی دو سال اخیر موضوع عدم تامین اعتبار آن باعث شد تا وارد فاز اجرایی نشود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا اداره کل ورزش و جوانان استان برای احداث یک پیست سوارکاری و یک پیست اتومبیلرانی حدود دو میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده و بزودی قرار است پیمانکار این دو پروژه تعیین شوند.

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه افزود: امیدواریم در روزهای ابتدایی امسال شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه باشیم تا آرزوی دیرینه سوارکاران کرمانشاهی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

وی یادآورشد: باتوجه اینکه نژاد اسب کرد در کرمانشاه برای مسابقات کورس است، با احداث این پیست می توانیم در رقابت های کورس کشوری هم حضور پیدا کنیم.

در استان کرمانشاه حدود ۱۰ هزار راس اسب وجود دارد.

انتهای پیام   

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.