حسن جوهرچی در نقش ابوسفیان

حسن جوهرچی در نقش ابوسفیان

حسن جوهرچی در نقش ابوسفیان

سه‌گانه «سیاه و سفید»، «پناهنده» و «بازگشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حجت‌الاسلام محمدتقی انصاری با موضوع بعثت پیامبر آماده نمایش می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

تاریخ : شنبه ۲۱ مرداد ساعت ۱۲:۲۵

انصاری گفت: «‌این سه‌گانه سه فیلم تلویزیونی است که هر سه در زمان بعثت پیامبر می‌گذرد و داستان‌ها علاوه بر آن که مجزا است، به گونه‌ای به هم مرتبط است.»
وی در ادامه گفت: «در هر سه فیلم توالی و ترتیب خاصی ‌لحاظ شده و ارتباط موضوعی با یکدیگر دارد. این فیلم‌ها در عین حال مستقل هستند و می‌توانند در زمان‌های متفاوت پخش شوند، اما اگر هر سه به ترتیب و پشت سر هم پخش شوند مخاطب به مفاهیم بهتری از فیلم‌ها دست خواهد یافت.»
انصاری درباره لوکیشن‌ فیلم‌ها گفت: «بخشی از کار در شهرک مختار و در احمدآباد مستوفی تصویربرداری شد.‌ بخش دیگری از کار نیز که نیاز به رمل و کوه‌های عربستان داشتیم در خور و بیابانک تصویربرداری شد. در بخش‌های خور و بیابانک بیشتر فضا‌های چادر و خیمه‌گاه را تصویربرداری کردیم.»
تهیه‌کننده «راه بهشت» به تولید روند ساخت فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: «از اواخر اسفندماه سال گذشته درگیر ساخت پروژه شدیم و تولید حدود پنج ماه به طول انجامید و در نهایت ۱۰ تیرماه تصویربرداری به اتمام رسید. در حال حاضر نیز توسط حسین مرشد شیرازی و زیر نظر خودم تدوین کار در حال انجام است تا پس از آن جلوه‌های ویژه بصری آن انجام شود.»
«سیاه و سفید» توسط ابراهیم علی برزی و «پناهنده» توسط سمانه مقدم نوشته شده و ‌بازنویسی نهایی توسط حجت الاسلام محمد تقی انصاری صورت گرفته است.
تعدادی از عواملی که در ساخت این فیلم‌ها همکاری دارند، عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: حجت الاسلام محمدتقی انصاری / مدیر تصویربرداری: حمید رحیم زاده / صدابردار: مهرداد دادگری / طراح گریم: حسین اردستانی / طراح صحنه و لباس: فرانک حمزه‌ای / دستیار اول و برنامه ریز: حسین مرشد شیرازی / مدیرتولید: محمد مصری‌پور / بازیگران: حسن جوهرچی (ابوسفیان)، حسین توشه (ابوجهل)، سارا منجزی، زری عماد، اصغر نیکخواه، حسن اسدی، عزیز هنرآموز، علی مجلسی و… به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم‌ها به سفارش شبکه سحر تهیه و تولید شده‌اند.

کد خبر: ۴۴۷۶۳

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.