حسن روحانی: تهمت‌زدن‌ها در انقلاب ادامه پیدا کرد، آدم‌های بی‌ریشه به صحنه آمدند و به لجن‌پراکنی ادامه دادند

 به گزارش خبرآنلاین‎، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهید عباسعلی ناطق نوری و شهدای هفتم تیر در شهرستان نور که در مصلی این شهر برگزار شد حضور یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم ضمن انتقاد از خصوصی سازی و سیاست های اقتصادی دولت در راستای پیگری اصل ۴۴قانون اساسی از اجرای سیاست‌های اقتصادی توسط دولت انتقاد کرد. ایــــنـــــجـــــا

وی با بیان اینکه در هر انقلابی بعد از مرحله پیروزی‏، تثبیت انقلاب و ساختار سازی مهم است‏، گفت: ممکن است انقلابی به پیروزی برسد ولی در مرحله تثبیت انقلاب با مشکلاتی مواجه شود یا اینکه در مرحله ساختار سازی نظام جدید موفق نباشد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی‏، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم انگلیس صراحتا اعلام کرد که انقلاب اسلامی حداکثر ۶ ماه بیشتر باقی نمی ماند و تاکید می کند که علی رغم اینکه روحانیت در زمینه تخریب رژیم سابق موفق عمل کرده است، اما  در مرحله استقرار نظام موفق نخواهد بود.

روحانی افزود: دشمنان انقلاب امید بسته بودند با مشکلاتی که در راه انقلاب به وجود می آید، از نگاه خود انقلاب اسلامی را سرنگون کنند. 

 وی با اشاره به تحولات منطقه و بیداری اسلامی، گفت:در بیداری اسلامی و تحولات مصر هم گرچه این رخدادها با ماهیت انقلاب اسلامی فاصله دارد اما رنگ و بویی از انقلاب اسلامی را با خود به همراه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه با اشاره به اقدام شورای نظامی مصر در منحل کردن مجلس این کشور که با رای مردم سر کار آمده  بود، افزود: مردم مصر یک سال بعد از استقرار نظام جدید کشور خود با مشکلاتی مواجه هستند و استکبار جهانی و  عوامل نفوذی اش خصوصا ارتش مصر  با انقلاب مردم مصر بازی می کنند.

وی پس از مرور وضعیت این روزهای مردم مصر یادآورشد: بعد از پیروی انقلاب اسلامی توطئه های مختلفی از حوادث کردستان،‏ خوزستان ، ترکمن صحرا تا اقدامات گروهک ها در تهران و شهرهای بزرگ رخ داد اما امام بزرگوار در برابر همه این مشکلات مقاومت کردند و انقلاب را به سمت شکل گیری واقعی راهنمایی کردند.

روحانی با اشاره به اینکه اولین انتخابات در انقلاب ایران ۴۷ روز بعد از پیروزی انقلاب انجام شد که در هیچ انقلابی شبیه آ‎ن را سراغ نداریم که کمتر از دو ماه مردم به پای صندق های رای بیایند و و به یک نظام سیاسی رای مثبت بدهند افزود: پنج انتخابات سال ۵۸ شکل دهی به نظام جمهوری اسلامی بود اما در تمام این مراحل، گروهک های وابسته به قدرت های خارجی کارشکنی کردند و مقابل انقلاب قرار گرفتند.

نقش شهید بهشتی در تثبیت انقلاب

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه در مرحله تثبیت انقلاب چهره هایی چون شهید مظلوم بهشتی نقش استثنایی و کم نظری را ایفا کردند گفت: در ماههای ابتدایی پیروزی انقلاب در سفرها به استانهای مختلف شاهد بودم تا پاسی از شب بحث های آزاد وجود داشت و گروه های مختلف عقیده خود را بیان می کردند.

وی با یادآوری اینکه امام خمینی به همه این گروه ها تا زمانی که دست به اسلحه نبرده بودند، آزادی دادند افزود: در این میان از جمله کسانی که در برابر گروهک ها و ضد انقلاب به ساماندهی نظام پرداخت شهید بهشتی بود. البته شخصی های مثل رهبر معظم انقلاب‏، شهیدباهنر، آیت الله مطهری‏ و آیت الله هاشمی در شکل گیری حزب جمهوری اسلامی نقش موثری داشتند و از این جهت تمام تیرها و و تهمت ها به سمت طرفداران این حزب، روحانیت و طرفدارن آنها نشانه رفته بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه «بی تردید تهمت ها و دروغ ها در تخریب چهره شهید بهشتی تاثیر گذار بود» تصریح کرد: چرا که علیه شهید بهشتی به گونه ای رفتار کرده بودند که گاهی نام بردن از ایشان در یک تریبون سخت بود. به طور مثال وقتی سال ۵۸ در یک جلسه در اصفهان به مناسبتی از ایشان تجلیل کردم‏ این قدر علیه ایشان سم پاشی کرده بودند که وقتی اسم ایشان را آوردم، جلسه به هم ریخت.

وی با اشاره به اینکه شهادت شهید بهشتی مظلومیت او را به اثبات رساند و خیلی از مردم آنچه را به دروغ درباره او تکرار می کردند فهمیدند اظهار داشت: بعد از فاجعه هفتم تیر بسیاری به بنده مراجعه می کردند و می گفتند نسبت به این شهید بزگوار غیبت کرده اند یا تهمت زده اند.

تهمت ها در انقلاب ادامه پیدا کرد و آدم های بی ریشه به صحنه آمدند و به لجن پراکنی ادامه دادند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن یادآوری تهمت هایی که به چهره ای همچون شهید بهشتی زده می شد با ابراز تاسف از تخریب چهره های نظام گفت: امان از روزی که با ایجاد فضای ناسالم، لجن پراکنی شروع شود و عده ای بی رحمانه به چهره های وفادار به نظام بتازند و واسفا از روزی که برخی از مردم تحت تاثیر این سخنان قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: تهمت ها در انقلاب ادامه پیدا کرد و آدم های بی ریشه به صحنه آمدند و به لجن پراکنی ادامه دادند.

وی با بیان اینکه امروز بیداری مردم اساسی است گفت: امام با اتکا به خدا و قدرت مردم توانست از همه مراحل سخت عبور کند. اگر مردم در صحنه باشند انقلاب به راه خود ادامه می دهد.

روحانی گفت: در سال ۵۸ گروهک ها احساس ناامیدی می کردند چرا که در سراسر کشور هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی آنها رای نیاورده بودند و به این دلیل شروع به انتقام گرفتن از مردم کردند و بعد از اینکه رئیس این گروهک با کمک بنی صدر به پاریی رفت، از آن پس بود که اقدامات تروریستی این گروهک آغاز شد. زمانی که مجلس تصمیم گرفت در برابر راس نفاق [بنی صدر] بایستد در روز ۳۰ خردادماه یک نامه تهدید آمیز از سوی منافقین در کازیوی نمایندگان قرا گرفت و در آن رسما اعلام کرده بودند که «اگر مجلس رای به عدم کفایت سیاسی بنی صدر بدهد، باید منتظر حوادث ناگواری باشند.»

خاطره پزشک رهبر انقلاب پس از ترور سال۶۰

وی افزود: روز ۳۱ خرداد که مجلس با رای قاطع به عدم کفایت سیاسی بنی صدر رای داد، بحران آغاز شد. اولین حادثه مهم در ۶ تیر ماه سوء قصد به حضرت آیت الله خامنه ای بود. پزشک متخصص رهبر انقلاب بعد از این سوء قصد بعدها به مناسبتی گفت:« من در نجات جان آقا به این نتیجه رسیدم که خدا ایشان را برای ماموریت خاص نگاه داشته است چرا که از نظر پزشکی نجات ایشان سخت بود و بنده هم احتمال برگشت ایشان را نمی دادم اما وقتی جریان خون ایشان بازگشت با خودم گفتم: مثل اینکه ایشان باید مسئولیتی بزرگی را انجام دهد که خدا جانش را برگردانده است.»

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: این عنایت حق بود که این ذخیره انقلاب بعد از امام راحل برای ما بماند و ما را در فراز و فرودهای تاریخ انقلاب به سوی مسیر درست رهنمون کند.

خون شهدای هفتم تیر تنها وسیله ای بود که خط نفاق را کور کرد

وی با اشاره به اینکه فاجعه هفت تیر در شرایطی رخ داد که برخی از چهره های کنونی نظام از افراد دائم الحضور در جلسلت حزب بودند گفت: اما آن روز برخی همچون من به دلیل مسافرت به استان دیگر و برخی به دلیل دیرتر رسیدن، موفق به حضور نشده بودند.

وی افزود: منافقین همان روز سه بار به منزل بنده زنگ زدند و  به خانواده اعلام می کنند که «به فلانی تاکید کنید که برای جلسه امشب حتما خودش را هر جا هست برساند.» تا به این ترتیب به اربابان خود در ۸ تیر اعلام کنند که از انقلاب چیزی باقی نماننده است.

روحانی تصریح کرد: حادثه ۷ تیر تلخی ها زیادی داشت اما آنچه در ایران رخ داد پیروز بزرگ جهه حق در برابر خط التقاط بود و در روز ۹ تیر ماه سال ۶۰ بود که همه تبلیغات چند ماهه منافقین از بین رفت. اگر بگویم که خون شهدای هفتم تیر تنها وسیله ای بود که خط نفاق را کور کرد، سخنی به گزاف نگفته ام.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.