حسن روحانی: مردم در انتخابات می خواهند امانتی را به یک فرد امین واگذار کنند

۱۹ام بهمن ،

در ادامه گزیده ای از اظهارات حجت الاسلام حسن روحانی که چهارشنبه شب در جمع کثیری از زائران و مجاوران علی ابن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر امام هشتم(ع) سخن گفت به نقل از مهر می آید:

  • مردم و امام(ره) برای انقلاب اهداف بسیاری داشته اند که البته هنوز به بعضی از آن اهداف نرسیده ایم. هنوز به استقلال تمام و کمال نرسیده ایم و باید راه استقلال طلبی مان را ادامه دهیم همچنین در مسیر خودکفایی حرکت کرده ایم اما راه بسیاری پیشروی انقلاب است .
  • انقلاب برای این بود که احکام اسلامی در سراسر زندگی ما جاری شود. البته سبک زندگی ما، دانشگاه ما، جامعه و دبیرستان های ما با دیروز بسیار متفاوت است اما آیا تمام ابعاد احکام اسلامی پیاده شده است. آیا در جامعه ما بدبینی وجود ندارد و آیا اخوت و برادری و انسجام در جامعه امروز ما کامل است.
  • فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه در راستای دستیابی به اتحاد و حرکت مسئولان به سمت یکپارچگی است اما گاهی بعضی اختلافات رنج آور است. آدم بعضی اوقات حرکت های دردناکی را احساس می کند که در راستای اتحاد و انسجام نیست. مگر انقلاب جز برای این بود که حکومت ما یک حکومت علوی و محمدی باشد و مگر غیر این است که ثبات در کشور بدون اتحاد غیر ممکن است. اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد باید طبق قانون با آن برخورد کرد و اگر حکمی بر قصاص باشد باید قصاص شود نه اینکه به آن فرد توهین شود.
     
  • باید مراقب باشیم در انتخابات برای طرفداری از یک فرد به دیگران تهمت و افترا نزنیم. باید هوشیار باشیم که یک وقت آخرت را به دنیای دیگران نفروشیم. مردم از مسئولان تراز اول به سبب اینکه بار سنگین تری بر دوش دارند توقع بیشتری دارند ضمن اینکه همه مسئولان امین مردم می باشند.
  • هر چه ما منسجم تر باشیم دشمن را ناامید تر کرده ایم و هرچه تفرقه باشد و اختلاف و شکاف اجتماعی دشمن امید بیشتری برای ضربه زدن به انقلاب پیدا می کند. این روزها هیچ چیز بدتر از بی ثباتی نیست و این ثبات نیز بدون اتحاد امکان پذیر نیست و شکر انقلاب این است که همچنان کمرمان را برای خدمت به انقلاب بسته نگه داریم و همچنان تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم راهمان را ادامه دهیم تا مردم بتوانند آینده بهتری را پیش رو داشته باشند.
     
  • اگر می خواهیم در برابر قدرت های بزرگ عظمت و قدرت انقلاب را به رخ بکشیم باید در صحنه های شکوهمند انقلاب حضور گسترده ملت را داشته باشیم. مردم در پای صندوق های رای می خواهند امانت و مسئولیت اداره کشور را به فرد امینی بسپارند که البته در همه انتخابات ها اینگونه است. در انتخابات پیش رو هم مردم می خواهند امانتی را که خداوند در اختیارشان گذاشته به یک فرد امین واگذار کنند به همین سبب انتخابات برای همه مردم جامعه مهم خواهد بود.
    /۲۷۲۷
دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.