حسن ناهید: امیدوارم حرف دلم را با سازم به گوش مردم برسانم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

احوال‌پرسی نوروزی هنرآنلاین؛

حسن ناهید یگانه نی نواز کشور که این روزها به سبب شرایط نامناسب جسمی فعالیت موسیقی ندارد، بیشتر وقت خود را صرف آموزش این هنر کرده است.

حسن ناهید یگانه نی‌نوازی کشور نیز متاسفانه به سبب شرایط نامناسب جسمی نمی توانم فعالیت موسیقایی داشته باشد. او در این باره به هنرآنلاین گفت: دکتر فعالیت در عرصه موسیقی را برای‌ام ممنوع کرده است اما هیچ‌گاه از این حوزه کناره‌گیری نمی‌کنم و در حال حاضر مشغول تدریس در دانشگاه هستم.

این نوازنده پیشکسوت ادامه داد: هیچ گاه نمی توانم از حوزه موسیقی کناره گیری می‌کنم و همیشه پیگیر کار هنرمندان این عرصه هستم. من مدتی پیش دچار سکته قلبی و مغزی شدم به همین سبب تحت درمان هستم و دکتر اجازه فعالیت به من را نمی‌دهد، در حال حاضر فقط مشغول تدریس در دانشگاه و آموزشگاه هستم که این موضوع هم فقط به ساعت خاصی محدود شده است.

ناهید خاطرنشان کرد: به طور کلی هنرمندان موسیقی دوست دارند همیشه فعالیت کنند و حضور پررنگی در این عرصه داشته باشند اما زمانی که سن آنها بالاتر می رود ناچار می باشند فعالیت خود را محدود کنند زیرا سلامت آنها به خطر می افتد.

حسن ناهید در پایان گفت: من همیشه دوست دارم کنسرت برگزار کنم و امیدوارم در آینده شرایطی فراهم شود تا بتوانم به دیدار مردم خوب بروم و حرف دلم را با سازم به گوش آنها برسانم.

حسن ناهید نوازنده سرشناس نی متولد ۱۳۲۲ در کرمان است. او اولین کسی است که پرده‌های نی را با نت موسیقایی تطبیق داد و سبب تسهیل و تسریع در روند آموزش این ساز گردید. به نقلی می‌توان اورا بزرگترین نوازندهٔ نی دانست.

حسن ناهید در ارکستری که با همکاری اسدالله ملک، منوچهر جهانبگلو، فرهنگ شریف، محمودی خوانساری و عده‌ای دیگر برنامه‌ای به نام “نوایی از موسیقی ملی” ترتیب یافته بود شرکت داشت. او همچنین در ارکستری به نام “درویش” در رادیو شرکت داشت و سپس برای شرکت در ارکستر رودکی که با حضور ابراهیم منصوری، حبیب الله بدیعی، علی تجویدی، احمد عبادی، رضا ورزنده، اصغر بهاری و فرهاد فخرالدینی تشکیل شده بود دعوت شده و با این ارکستر همکاری کرده است. در سال ۱۳۴۱ توسط حسین قوامی به برنامه “گلها” دعوت شده و همکاری خود را در این برنامه آغاز نمود. ا با ارکستر فرامرز پایور نیز بیست سال همکاری داشت.

حسن ناهید برای شناساندن موسیقی سنتی و اصیل ایران، مسافرت‌هایی همراه با خوانندگانی چون حسین قوامی، محمد رضا شجریان، محمود محمودی خوانساری و عبدالوهاب شهیدی به کشورهای ترکیه، بلغارستان، یوگسلاوی، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اتریش انجام داده و در برنامه‌هایی تحت عنوان کنسرت سازهای ملی ایران شرکت کرده‌است.

 

انتهای پیام
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.